@Peter de musa basjoo is het , staat er sinds 2011 maar werden allemaal zwaardpups en kwam bloei in. Om dit tegen te gaan heb ik een enorme kuil gegraven achteraan de tuin. Met bedoeling verhoogde borders te maken, zodat de pups verder kunnen wortelen en er daar een echt bananenveld gaat ontstaan. Blijkbaar lukt het want komen er veel uit nu.
Het boompje is een Cornus Kousa, komen eerst mooie witte bloemen op en daarna eetbare vruchten die lekker zoet zijn.
@Eduard , ik heb een composthoop van 2 meter breed op 8 meter lang.
Deze heb ik afgescheiden met platen en draad waarop Lionicera groeit en ervoor staan appel- ,peer,pruimenboom. Alle gecomposteerde aarde wordt idd gebruikt zoals voor verhoogde borders en putten op te vullen. Niks wordt weggevoerd, alles wordt herbruikt. 1 cyclus idd
Ik heb de tuin in een snel tempo opgebouwd dankzij kennis en ervaring van jullie allemaal.
Ook een stuk eigenWijsheid waar ik toch al veel heb uitgeplant die niet onder de noemer winterhard valt, maar ik woon op een heuvel en niks van al dat water blijft hier staan. Ik plant zelfs in de Winter aan en de planten slaan aan. Hadden we nu nog niet veel regen gekend was mijn tuin al droog geweest. Dus hier is regen ook altijd welkom, maar liefst in de nacht
@ gepensioneerde Niek

ik verwacht eens een bezoekje van je om het live te bezien
Groetjes JM