Altijd interessant.
Qua fungicide volg ik nog hoewel het echt wel gevaarlijk spul is (koperhoudend) en daarom in sommige landen zelfs van de markt is gehaald. Curatief gebruik is niets mis mee maar het preventief op alle groene delen smeren lijkt me niet handig... Zeker niet als je het blad toch verliest?
Antivries op de bladeren sprayen snap ik niet goed. Het vocht in de bladeren zelf is nog steeds gevoelig om te bevriezen en wanneer het bevroren zou zijn kan het niet verdampen. Het klopt dat de winterkou verraderlijk kan zijn met uitdroging wanneer het grondwater bevroren is (en dus geen wateropname) en het waait. Dit kun je echter eenvoudig opvangen door de palm uit de wind te houden. Iets
Dat hij ook doet met zijn verpakkingen.
Het vertelt opvallend genoeg niet dat verluchting ook heel belangrijk is én verwarmt blijkbaar ook niet actief bij?
Ik werd jaren geleden trouwens eens gecontacteerd door een Canadees die ook met de hobby wilde beginnen. Wintertemp doorgaans (!) -37°C
Hij stuurde me zelfs eens een video waarop hij met een kom kokend water naar buiten gaat, het in de lucht gooit en het is sneeuw naar beneden komt! Ongelooflijk
Zal het eens posten als ik het terugvind.
Grt
Niek