M.alti tuintje

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor lapalmeraie op 31 aug 2016 13:53

Met al die redenen die opgenoemd zijn vind ik het niet zo zonde.
Dan zet je m.i. beter een boom waar je vooral profijt van hebt.
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor M.altispinosus op 31 aug 2016 15:19

lapalmeraie schreef:Mooi zeg en dat op zo'n korte tijd. Indrukwekkende muur trouwens. Je moet nu wel erg lenig zijn om in de tuin te komen ;)

Bedankt, eenmaal het tropenvirus te pakken blijf je bezig ;) Zo lenig ben ik ook niet en loop er ook omheen.
Afbeelding

Eduard schreef:Zonde van dat mooie boompje en geen schaduwplek meer voor eventuele boomvarens!!

lapalmeraie schreef:Met al die redenen die opgenoemd zijn vind ik het niet zo zonde.
Dan zet je m.i. beter een boom waar je vooral profijt van hebt.

Voordat ik de zaag in de berk zette heb ik zeker nagedacht over schaduw en de "noodzaak" van een of meerdere bomen in de tuin. Want wat is nou een tuin zonder een boom? 8-) Ik wil niet alleen schaduw voor mijn planten maar ook als ik zelf op mijn terras zit. De berk gaf wel schaduw maar beperkt.

Om nu in de tropische sferen te blijven, wil ik ook een van mijn 2 tomentosa's op de plaats van de berk neerzetten en door laten groeien. Ik wilde kijken welke van de twee na de hagelschade het beste door de winter komt, om dan een van de twee in het voorjaar te verplaatsen en daar door te laten schieten.
M.altispinosus

59 bedankjes

Berichtdoor M.altispinosus op 02 sep 2016 12:03

Het terras nadert en dan wordt het ook tijd om de schutting op te frissen. Die was in de loop der jaren behoorlijk groen geworden.
Afbeelding
Ook de restanten van de klimop die tegen de muur van de uitbouw zaten onder handen genomen. De stenen zijn weer wat roder en de voegen weer grijs ipv zwart.

Na een kleine internet speurtocht naar terraspatronen en zelf wat hebben lopen puzzelen met de steentjes. Wil ik het terras op de volgende wijze gaan leggen. Niet te moeilijk iig :lol:
Afbeelding
Standaard visgraatje met een randje van 2 stenen die 2 cm dieper ligt. De verlaagde rand zit dan op hetzelfde niveau als de terras afvoer. Het terras zal niet zo diep worden +/- 3m, daarom patroon op de foto 90 graden draaien om lengte/diepte werking te creëren
M.altispinosus

59 bedankjes

Berichtdoor guardian1967 op 02 sep 2016 16:41

Goed bezig makker.
Zal volgend jaar eens een bezoekje brengen
https://www.youtube.com/channel/UC50sStzJ-Ld68Yis00q_B6g

Losing critical thinking is like losing any notion of the truth
guardian1967

137 bedankjes

Berichtdoor M.altispinosus op 10 sep 2016 19:50

guardian1967 schreef:Goed bezig makker.
Zal volgend jaar eens een bezoekje brengen

Dank je wel en je bent van harte welkom :thumb_up:

Zal wel een van de verschijnselen van het tropenvirus zijn, want iedere keer als de zon schijnt krijg ik het in mijn bol :lol: Zo ook vandaag. Het begin van het terras is gelegd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Morgen weer een nieuwe dag :fluiten:
M.altispinosus

59 bedankjes

Berichtdoor Eduard op 10 sep 2016 20:52

Ja dat visgraad motief ziet er goed uit, maar straks moet je gaan knippen! En dat zijn er nogal wat om het mooi aan te laten sluiten, er zijn ook bestaande punthoek elementen, hoop dat je die vind en de kleur past ;)
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Eduard

1030 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 12 sep 2016 09:51

Inderdaad mooi.
Ik had al even schrik dat je idd elke m² zo'n vierkant ging leggen en dus al het snij werk. Is nu ook nog heel wat maar minder uiteraard. ;)
Sowieso oogt het beter dan recht toe recht aan. Even doorbijten dus maar dat hoeven we jou niet te zeggen... aan het tempo waarmee jij die tuin hebt omgetoverd... :thumb_up:
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor M.altispinosus op 12 sep 2016 13:49

Bedankt voor jullie reacties Eduard en Niek.
Tja dat is een van mijn zwakke kanten, als ik eenmaal bezig ben gaan de remmen los :lol:
Of zijn het toch de symptomen van het tropenvirus :?:

Ik heb in de voortuin nog 3 specikuipen met "voorgeknipte" steentjes van de vorige eigenaar staan. Het zal dus veel puzzelen worden. De hele stenen heb ik hard nodig voor het terras, knippen is voor later. Tot die tijd zijn de driehoekjes gevuld met zand. Dan blijven de stenen iig op zijn plaatst liggen. Het laatste m²-tje onder het keukenraam wordt over twee weken gelegd, zodra de elektra is verbonden. Ook moet er nog een putje geplaatst worden.
M.altispinosus

59 bedankjes

Berichtdoor M.altispinosus op 13 sep 2016 09:09

Weer een stukje klaar ;)

Afbeelding

Vijverrand afgewerkt met leistenen, de beekloop weggewerkt met lava stenen. De 2 beekloop bakken zijn ook gevuld met lava stenen en zal dienst doen als bio filter voor de vijver. Tussen beekloop en schutting staan gele lissen.
Penningkruid krijgt de ruimte in de kleinere binnenbocht, tussen de lissen en op de beekloop. Persicaria staat ook in de volle grond.

Afbeelding

De grotere buitenbocht ben ik aan het beplanten met slaapkamergeluk. Zodat het de vijverrand en leistenen wat camoufleert.

Afbeelding

Overzicht vanuit de slaapkamer. Door het aanplanten van oa de lissen is gelukkig het aantal emmers en potten flink afgenomen in de tuin. Een zestal gekleurde potten staan nu ook weer op het terras. Het is de bedoeling om geen potten zichtbaar te hebben in de tuin zelf.

Tot slot een ontwerp van hoe ik het komend voorjaar wil gaan aanplanten in volle grond.

Afbeelding

Eerst maar eens kijken of ik alles de winter door krijg :roll:
M.altispinosus

59 bedankjes

Berichtdoor Rob op 13 sep 2016 21:37

Ziet er top uit Ronald :thumb_up: .
De enige storende factor vind ik de schutting van ongestoord beton. Schoon of niet, beton is echt niet heel fraai; Heb je al eens overwogen hem bruut te schilderen - bijv een warme geel tint - check eens onder Havana geel... ?

08/09, -14.7°C__14/15, - 3.6°C__20/21, -9.1°C
09/10, -10.0°C__15/16, - 5.9°C__21/22, -5.2°C
10/11, - 7.9°C__16/17, - 7.9°C__21/22, -6.9°C
11/12, -14.7°C__17/18, - 8.3°C__22/23, -7.1°C
12/13, - 7.9°C__18/19, - 7.5°C
13/14, - 0.8°C__19/20, - 2.8°C
Rob
Beheerder
Beheerder

1136 bedankjes

Vorige
Volgende