Vorige week eens werk gemaakt van de jaarlijkse snoei van de grassen.
Vooral de Cortaderia (pampasgras) gaf zich niet zonder slag of stoot gewonnen. Resultaat was dat ik met de toestand van mijn armen probleemloos zou toegelaten worden in een hulpgroep voor zelfbeschadiging
Vervolgens toch ook maar besloten om ineens een heel stuk Miscathus te verwijderen. (zie zoekertje: gratis). Een prachtig stuk (en dus ook met een dubbel gevoel verwijderd) maar hij kwam echt te dicht bij de buren en stond bovendien te veel op de wind waardoor hij zeker icm regen soms ineens helemaal plat lag. Daarbij zit je met de jaarlijkse snoei en dus een gat terwijl ik die buren liever niet zie..
Hierdoor zitten we natuurlijk wel weer een jaar of 3-4 met een kaler stuk maar je moet nu eenmaal langer termijn denken in deze hobby toch?
Het was een zware klus met enorme kluiten. In de plaats is een extra pol Fargesia jiuzhaigou sp 1 naast zijn broer gezet. De eerste stond in het midden van de tuin erg slecht met dus duidelijk een achterstand. Een pluk Chusquea culeou en een Fargesia nitida (nog die van Remko).