Desert rose

Op dit forum kan je met al je vragen terecht over plumeria, heliconia, brugmansia, passiflora en andere exotische bloemen en planten.

Re: Desert rose

Berichtdoor El Manolo op 01 jan 2010 18:39

Heb net zaden besteld bij exogarden van de Adenium oftewel desert rose. Zodra ze zijn aangekomen zal ik ze zaaien.

Ondertussen ben ik bij het googelen een leuke site hierover tegengekomen (weliswaar in het Engels) die ik jullie niet wou onthouden. De site staat vol leuke foto's en tips van mensen die zelf deze plant gezaaid hebben.

http://www.greenculturesg.com/forum/lof ... -1100.html

Groeten El Manolo
El Manolo

0 bedankjes

Berichtdoor liesgorter op 29 jan 2010 08:47

Ik heb drie verschillende kleine planten gekocht op de exotenbeurs in Haps voor 5-6 euro. Dus dat valt wel mee. Caudex planten is ook een van mijn passies. En afgelopen week in Aken bij de real supermarkt, een grote voor 25 euro.
liesgorter

1 bedankjes

Berichtdoor turtleboy op 01 feb 2010 19:38

Wauw,wat een mooie planten,ben helemaal gek van caudex planten vind het fascinerende planten.
Ik heb zelf ook een adenium maar wel een stuk kleiner dan op de foto.
Er worden wel eens mooie planten tegen weinig geld aangeboden op verschillende aan en verkoop sites.
Ik weet niet of ik de naam hier mag vermelden?
Legio patria nostra
Honneur et Fedelite
turtleboy

72 bedankjes

Berichtdoor lily-anne op 12 mei 2010 08:39

ik lees dit onderwerp nu pas - ze zijn inderdaad gemakkelijk te zaaien en komen heel snel op na enkele dagen - ik heb dat in het voorjaar van 2009 gedaan en eigenlijk vind ik dat ze nog vrij goed groeien ( met bodemwarmte gekiemd ).Best zo vers mogelijk zaad kopen en enkele uren laten weken in lauw water - de zaden plat zaaien en maken dat ze goed in contact zijn met de grond , dus niet helemaal bedekken . Het zijn wel zonaanbidders , moeten in goed drainerende grond staan en kunnen in de zomer wel wat meer water gebruiken , maar nooit water in het schoteltje laten staan - als je in het groeiseizoen voedsel geeft , met een hoog P gehalte bv 10/52/10 1 x per week ongeveer , dan groeien ze zeker goed en maken dan nog gemakkelijker een dikke stam en dikke wortels Wel voorzichtig zijn en met een halve dosis beginnen . De wortels kan je dan na een tijd wat blootleggen door de plant wat hoger te planten in de pot .In de winter ook zoveel mogelijk zon en heel weinig of geen water naar gelang de plaats waar ze staan .Kunnen dan volledig in rust gaan en alle bladeren verliezen .Bij interesse kan ik hier wel enkele foto's plaatsen van mijn zaaisel
groetjes
Lily-Anne
lily-anne

13 bedankjes

Berichtdoor videomaster op 23 jun 2010 02:31

Een test:

Proefkonijn, deze zaden die ogenschijnlijk nog niet volrijp waren...

Afbeelding

Echter, belaagd door deze knaap toch maar geplukt...

Afbeelding

twee dagen na het zaaien..

Afbeelding

Nogmaals 4 dagen later...

Afbeelding

De opkomst is voorlopig nog gering... "wie het kleine niet eert is het grote niet weert."
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
videomaster

31 bedankjes

Berichtdoor Tropthaipalms op 23 jun 2010 23:40

KevinC schreef:Geen idee waarom ze zo duur zijn. De zaden zijn niet heel duur hier in België/Nederland.

Ongeveer 5 zaden voor 2,25euro en ze zouden makkelijk kiemen. Duurt waarschijnlijk wel heel erg lang voor je zo'n stammetje hebt. :p

Toch vrij gemakkelijk , ze zagen een geintereseerde buitenlander en hebben er vlug wat 000 achtergeschreven :D

Mvg Michael :thai:
Tropthaipalms

Berichtdoor videomaster op 24 jun 2010 01:51

Tropthaipalms schreef: ze zagen een geintereseerde buitenlander en hebben er vlug wat 000 achtergeschreven :D

Zou gekunnen hebben, 't was echter niet het geval. Ondertussen hebben we een toch wel grootschalige teler van deze planten gevonden. Kortelings nog eens langsgaan om een reportage te maken.
videomaster

31 bedankjes

Berichtdoor Tropthaipalms op 24 jun 2010 23:50

videomaster schreef:
Tropthaipalms schreef: ze zagen een geintereseerde buitenlander en hebben er vlug wat 000 achtergeschreven :D

Zou gekunnen hebben, 't was echter niet het geval. Ondertussen hebben we een toch wel grootschalige teler van deze planten gevonden. Kortelings nog eens langsgaan om een reportage te maken.

Wat ik nog niet gevraagd heb spreek jij eigelijk wel thais ?

Mvg Michael
:thai:
Tropthaipalms

Berichtdoor videomaster op 25 jun 2010 02:01

นิดหน่อย 8-)
videomaster

31 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 25 jun 2010 09:30

Maar schrijven lijkt wel goed te lukken ;)
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Exotische bloemen en planten