Richard's Braziliaanse fotolog

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Vakantieplaatjes van een palmgek ;)

Berichtdoor Guidonno op 07 jul 2019 09:12

Ziet er prachtig uit! :thumb_up: Zelf ben ik net begonnen met het planten van Subtropische planten. Regent het daar in de omgeving veel?
Mijn tropische collectie: Trachy Fortunei/Wagarius, Cyathea Cooperi(Revolutum)/Brownie, Blechnum brasiliens, Fatsia Japonica, Sikkimensis Red Tiger, Dwarf Cav, Alocasia TeaCup, Strelitzia Nicolai/Regina
Guidonno

19 bedankjes

Berichtdoor Eduard op 07 jul 2019 11:28

palmgek schreef:. Ik doe het mezelf aan, zou inmiddels beter moeten weten. Voor mij is het plezier er ver vanaf!

Veel plezier met het actuele weer en alle andere topics!

Je moet geen verwachtingen hebben Richard! Dan valt het soms tegen en ga je je storen dat je weinig reacties krijgt, ik ken dat gevoel wel heb er ook last van ;) denk je iets speciaals te hebben wat je graag wilt delen en blijven de reacties vaak uit of komen laat, er zijn nu ook wel veel palmvrienden op vakanties of heel druk met hun tuinen om ze nat te houden en in die zin blijft het weertopic toch erg hot!

De tuin ziet erg goed uit de planten zijn reusachtig gegroeid, de verzorging heeft goed beregend aldaar :thumb_up:
Geniet vooral zelf van de tijd die je nu doorbrengt en stoor je er verder niet aan :mrgreen:

Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Eduard

1030 bedankjes

Berichtdoor Jozef op 07 jul 2019 12:04

Hoi Richard, simpelweg nog geen tijd gehad óm op het forum te kijken.
Wat een gave update, schitterend die tegeltjes. Ik ben daar altijd al weg van geweest.
Gewoon blijven posten s.v.p. Mij maak je er blij mee. :thumb_up:
Je krijgt tegenwoordig niet veel reacties meer, dat is nou eenmaal zo.
We leven in een snelle hap snap wereld dat is zo.

Je tuin ziet er ook geweldig uit, wat zal je daar genieten.
Jozef

604 bedankjes

Berichtdoor palmgek op 07 jul 2019 12:48

Thanks heren!

Weet niet wat het is maar hier stoort het me duidelijk meer, vermoedelijk door de trage internetverbinding waardoor het me een volle avond kost om een update met foto's te uploaden, iets wat me in NL slechts 10 minuten kost. Wellicht is het ook het temperament van de Braziliaan, wat je na een aantal weken gaat overnemen.

In ieder geval goed om te horen dat ik het niet alleen voor mezelf doe :thumb_up: Zou dit het geval zijn, zou ik er acuut mee stoppen. Het is een interactief forum en geen persoonlijk dagboek. Heb ook nooit begrepen dat mensen die al maanden geen reacties krijgen toch gewoon door posten. Wellicht dat deze personen het forum meer als persoonlijk naslagwerk zijn gaan zien en daarmee alle verwachtingen hebben los gelaten. Jammer, dit is nl niet de bedoeling van een forum. Maar goed, dit gezegd hebbende moet ik misschien ook hand in eigen boezem steken. Ben zelf, zeker de laatste jaren ook niet zo gretig meer met het reageren op andermans topics.

@ Leroy en Guidonno, buiten het jaarlijkse regenseizoen is het in het Noordoosten van Brazilie erg droog, de toestand van de tuin (zeker aan de kust) valt of staat bij de verzorging. Het is geen desert klimaat maar het grenst eraan. Hier wordt het een sertao klimaat genoemd. Ons terrein in de bergen daarentegen valt onder het "mata Atlantica" klimaat. Hier valt jaarrond regen en heeft hierdoor een enorm grote biodiversiteit Het huis aan de kust os heerlijk om te ontspannen in de weekenden maar het terrein in de bergen wil ik in de toekomst permanent gaan bewonen ;)
Não faz mal!

2022 minimum 24,7 - maximum 33,6
2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
palmgek

459 bedankjes

Berichtdoor Lieven op 07 jul 2019 13:23

Hey Richard,

ik volg je al een tijdje in beide topics, achter de schermen weliswaar. :oops:

een beetje dwaas steeds "geweldig" te posten, maar ik begrijp je frustratie...

Mijn topics zijn ook meer een naslagwerk waar ik graag op terugkijk,
de vaste klanten niet mee gerekend. ;)

Mvg, Lieven
Laatst bijgewerkt door Lieven op 07 jul 2019 14:02, in totaal 1 keer bewerkt.
Lieven

50 bedankjes

Berichtdoor batdah op 07 jul 2019 13:38

Richard,

Ik denk dat je vooral moet posten omdat je zelf iets wil laten zien, niet per se voor het kerkvolk.
Foto’s plaatsen op dit forum is kennelijk een nagenoeg onoplosbaar drama vandaar dat ik dat ook zelden nog doe...als het al lukt :(

We waarderen denk ik allemaal dat je je de moeite neemt je avonturen te illustreren met mooie beelden..
Tien jaar geleden zou ik bij wijze van spreken op bijna elk topic gereageerd hebben ook omdatik vaak in de winter niet veel meer te doen had..nu ben ik zelf een mega grote tuin aan het aanleggen in een paradijselijk land, moet ik doordeweeks om 7:00 opstaan iets wat ik ook niet gewend was en wat ook nooit zal wennen...en kom ik in de avond pas om een uur of 8 weer thuis....en dan komt het er vaak niet meer van....zeker niet na de nodige glazen wijn.... :lol:

Post vooral omdat je het zelf wil...gaat het je tegenstaan kap er dan mee...het dient wel leuk te blijven..

:applaus:
Groeten vanuit centraal Portugal waar het leven en het klimaat nog goed is
batdah

149 bedankjes

Berichtdoor Rob op 08 jul 2019 01:23

Hey Richard...

Ik bekijk elke update (en kijk er zelfs naar uit), maar voel niet altijd de noodzaak om iets te zeggen (geheel in tegenstelling tot mijn persoonlijkheid).
Aan de andere kant: je hebt van mij absoluut geen bevestiging nodig!
Voor het geval dat dat wel zo is: Ik zou absoluut niets liever doen dan een weekje of zo rondlopen in jouw avontuur (en als het moet in een emmer cement roeren of wat planten in de grond schoffelen). :thumb_up: :thumb_up:

08/09, -14.7°C__14/15, - 3.6°C__20/21, -9.1°C
09/10, -10.0°C__15/16, - 5.9°C__21/22, -5.2°C
10/11, - 7.9°C__16/17, - 7.9°C__21/22, -6.9°C
11/12, -14.7°C__17/18, - 8.3°C__22/23, -7.1°C
12/13, - 7.9°C__18/19, - 7.5°C
13/14, - 0.8°C__19/20, - 2.8°C
Rob
Beheerder
Beheerder

1136 bedankjes

Berichtdoor palmgek op 08 jul 2019 12:16

Lieven schreef:
ik volg je al een tijdje in beide topics, achter de schermen weliswaar. :oops:
een beetje dwaas steeds "geweldig te posten"
Mijn topics zijn ook meer een naslagwerk waar ik graag op terugkijk,

Hey Lieven,
Ik herken wat je bedoelt, steeds opnieuw geweldig posten voelt wat "onnozel".

batdah schreef:
Post vooral omdat je het zelf wil...gaat het je tegenstaan kap er dan mee...het dient wel leuk te blijven..

:applaus:

Batdah, tuurlijk deel ik omdat ik het zelf wil, echter wel in de hoop op een aantal leuke reacties. Zou het slechts een naslagwerk zijn voor mezelf had ik ze wel op mijn pc laten staan. Scheelt een berg werk.

Rob schreef:
Ik bekijk elke update (en kijk er zelfs naar uit), maar voel niet altijd de noodzaak om iets te zeggen (geheel in tegenstelling tot mijn persoonlijkheid).
Aan de andere kant: je hebt van mij absoluut geen bevestiging nodig!
Voor het geval dat dat wel zo is: Ik zou absoluut niets liever doen dan een weekje of zo rondlopen in jouw avontuur (en als het moet in een emmer cement roeren of wat planten in de grond schoffelen). :thumb_up: :thumb_up:

Hahaha Rob,
Een paar handjes extra kan ik nog wel gebruiken, jij en je vrouw/vriendin zijn welkom hoor. Dat geld trouwens voor alle palmvrienden die evt. geinteresseerd zijn om ooit nog is een bezoek te brengen aan dit mooie land ;)
Heb zelfs nog wel een bed over voor een paar nachtjes ;)
Não faz mal!

palmgek

459 bedankjes

Berichtdoor yme op 08 jul 2019 12:51

hier idem. Ik vind het absoluut leuk om de verschillende tuinen te zien, maar eigenlijk reageer ik pas als ik een mooie plant niet herken.. :oops:

groetjes,

Yme
yme

43 bedankjes

Berichtdoor palmgek op 08 jul 2019 14:03

yme schreef:

hier idem. Ik vind het absoluut leuk om de verschillende tuinen te zien, maar eigenlijk reageer ik pas als ik een mooie plant niet herken.. :oops

Maw, je kent alle planten die ik post? Fijn dan heb ik nog een paar vragen voor je :lol: ;)
Não faz mal!

palmgek

459 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video