Thanks heren!
Weet niet wat het is maar hier stoort het me duidelijk meer, vermoedelijk door de trage internetverbinding waardoor het me een volle avond kost om een update met foto's te uploaden, iets wat me in NL slechts 10 minuten kost. Wellicht is het ook het temperament van de Braziliaan, wat je na een aantal weken gaat overnemen.
In ieder geval goed om te horen dat ik het niet alleen voor mezelf doe

Zou dit het geval zijn, zou ik er acuut mee stoppen. Het is een interactief forum en geen persoonlijk dagboek. Heb ook nooit begrepen dat mensen die al maanden geen reacties krijgen toch gewoon door posten. Wellicht dat deze personen het forum meer als persoonlijk naslagwerk zijn gaan zien en daarmee alle verwachtingen hebben los gelaten. Jammer, dit is nl niet de bedoeling van een forum. Maar goed, dit gezegd hebbende moet ik misschien ook hand in eigen boezem steken. Ben zelf, zeker de laatste jaren ook niet zo gretig meer met het reageren op andermans topics.
@ Leroy en Guidonno, buiten het jaarlijkse regenseizoen is het in het Noordoosten van Brazilie erg droog, de toestand van de tuin (zeker aan de kust) valt of staat bij de verzorging. Het is geen desert klimaat maar het grenst eraan. Hier wordt het een sertao klimaat genoemd. Ons terrein in de bergen daarentegen valt onder het "mata Atlantica" klimaat. Hier valt jaarrond regen en heeft hierdoor een enorm grote biodiversiteit Het huis aan de kust os heerlijk om te ontspannen in de weekenden maar het terrein in de bergen wil ik in de toekomst permanent gaan bewonen