afzien

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: afzien

Berichtdoor amourath op 02 jul 2010 10:24

In streken met lage luchtvochtigheid is dat inderdaad draaglijker, toen we naar Palmyra gingen (midden in de woestijn in Syrië) was het daar 48° en daar is nergens schaduw, en toch was dat véél beter doenbaar dan de 42° graden in Death Valley, waar je uitdroogt door overmatig zweten...
Bij een ander natuurpark aan de Westkust kregen we voldoende waarschuwingen van de rangers ook: "take lots of water! If you don't bring any water, you will die within 3 hours" - dan slik je wel even :shock: Het was wel een park waar je een permit nodig hebt, wij zijn er een hele dag geweest en niemand anders tegengekomen, dus als je dan pech hebt is de kans dat je levend gevonden wordt, erg klein...

Ik vrees dat het op dit moment in Thailand nog veel lastiger is dan hier, er is daar nu toch ook een hoge luchtvochtigheid?
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor Pietn op 02 jul 2010 10:37

Thailand viel nog best mee met die hoge luchtvochtigheid paar jaar geleden op reis. In de avond was het daar nog (februarimaand) 35 graden maar best doenbaar. Maarja in Belgie is de warmte veel minder doenbaar ik vind het vooral een vermoeiende warmte
Pietn

7 bedankjes

Berichtdoor amourath op 02 jul 2010 10:58

Pietn schreef:In de avond was het daar nog (februarimaand) 35 graden maar best doenbaar.

Ik zei 'momenteel' ;) Van november t.e.m. februari is het ginder 'droog seizoen' en is de luchtvochtigheid laag. Van maart t.e.m. juni is het hete seizoen: erg warm en hoge luchtvochtigheid. Vanaf juli begint dan het regenseizoen... dan zullen videomaster z'n plantjes pas groeien!
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 02 jul 2010 11:37

Ik vroeg me af of er met deze hoge temperaturen en lage luchtvochtigheid geen risico tot spint is.
Zijn dit nu niet de ideale omstandigheden hiervoor of is dit vooral binnenhuis een risico?

Peter
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor videomaster op 02 jul 2010 12:54

amourath schreef:Ik vrees dat het op dit moment in Thailand nog veel lastiger is dan hier, er is daar nu toch ook een hoge luchtvochtigheid?

Op het ogenblik is het inderdaad als zéér klammig te beschouwen. Relatief hoge luchtvochtigheid, bijna dagelijkse nachtelijke onweders bij een toch normale temperatuur van tegen de 35°.. zweten geblazen dus.

Afbeelding
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
videomaster

31 bedankjes

Berichtdoor amourath op 02 jul 2010 13:01

Sunset om 18u45 :shock: da's wel erg vroeg... vreemd eh, hier is het om 22u nog perfect klaar buiten :)
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor videomaster op 02 jul 2010 13:05

't ja, das normaal hier hé... in de koude periode mag je daar nog een uur aftrekken.
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
videomaster

31 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 02 jul 2010 14:55

videomaster schreef:bij een toch normale temperatuur van tegen de 35°.. zweten geblazen dus.

Allee, tis hier momenteel dus warmer dan in Thailand :lol:
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor djoeke op 02 jul 2010 17:23

Tosaman schreef:Hier geen airco op het werk, ik werk dan ook als vuurvastmetselaar in een staalfabriek. Dus ook geen korte broek, t-shirt en slippers maar vlamwerende kleding, bouwvakkerslaarzen en helm op.
Wie wil er met mij ruilen ? :roll:

Ik sluit mij volledig aan bij tosaman , lasser in een staalfabriek lekker hemd met lange mouwen vest erover helm op je kop en een veiligheidsbril die van je neus sliert van het zweet zalig hoor :evil:
En met een beetje geluk staat er nog een warme pan van zo'n 1000 ° in de buurt ook :oops:
Grtz Bart.

Wil je mijn tuin zien klik dan HIER.
djoeke

131 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 03 jul 2010 11:42

p e t e r schreef:Ik vroeg me af of er met deze hoge temperaturen en lage luchtvochtigheid geen risico tot spint is.
Zijn dit nu niet de ideale omstandigheden hiervoor of is dit vooral binnenhuis een risico?

Peter

Zo'n lage luchtvochtigheid hebben wij buiten toch nooit?
Daar regent het hier veelste vaak voor :roll:
Bovendien sproei je tijdens droge periodes, dus spint is niet zo'n probleem.
Ik heb het althans buiten nog nooit gehad.

Vrgr
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips