Voor wat het waard is....even een citaat van een gerespecteerd Weerwoorder en tevens liefhebber van exoten:
"En zo staat een aantal forummers dus aan de vooravond van een winterinval van formaat. Voor vele jonge forummers gaat het sowieso een vertoning worden die ze nog nooit hebben gezien in hun levens. Ik wens hen allen sowieso alvast enorm veel plezier toe, want hiervoor doen we het.
Op de lange termijn zien we dat depressies opnieuw gedwongen onder ons langs trekken waardoor het niet ondenkbaar is dat we in de loop van volgende week opnieuw met sneeuwsituaties te maken gaan krijgen. Als de depressies te krachtig worden kan dit een zuidstroming op gang brengen en zal de winter heel snel tanende zijn. Maar als ze dat niet doen, zou het sneeuwdek alleen maar kunnen aangroeien en onder een dergelijk pak sneeuw bij heldere, continentale condities, is het niet ondenkbaar dat verschillende kouderecords eraan gaan. Met name op de plekken waar 20 tot 30 centimeter komt te liggen, en het ook breed zal opklaren bij weinig wind, zou een -20 heel goed tot de mogelijkheden behoren. Totaalwinter in eigen land dus. Het mag wel weer eens, me dunkt.
En degenen die in Zuidoost wonen, maken kans op dat het wellicht meevalt. De grens is scherp zoals het nu lijkt. Maar de rest van Nederland.......het komt nu wel heel dicht bij. Kijk ook maar weer naar de nieuwste pluim, de koudeperiode wordt alleen maar kouder en langer. Zelfs de mate van verzachting wordt nu minder. maar goed, dat is lange termijn en kan nog veranderen. Succes met inpakken, ik verwacht een nieuw topic in het voorjaar.

- eps_pluim_tt_06260 (1).png (96.5 KiB) 2816 keer bekeken