men grootste Butia capitata met bloemen (of toch bijna, de bloemkolven staan op openbarsten).

B. eriospatha

men grootste en oudste B. armata

![]() | 23 bedankjes |
![]() | 23 bedankjes |
![]() | 112 bedankjes |
![]() | 57 bedankjes |
![]() | 856 bedankjes |
Pater-ik schreef:Hallo Kristof,
Mooie planten die daar hebt. Geen foto van de moorei? Ik heb je trouwens een berichtje gestuurd ivm de moorei.
G'tjs
Parick
![]() | 23 bedankjes |
TropiRo schreef:Ze zien er goed uit Kristof.
Hier hebben de Butia capitata ( hernoemt naar odorata) en Brahea armata in volle grond de winter goed doorstaan, de enige schade die te zien is bij de B. odorata is op het punt waar de speren in de stam zatten, hier is een klein stukje verbrand, de B. armata heeft helemaal niks.
De Butia archeri, B. eriospatha, Brahea edulis, B. nitida en B. decumbens in pot hebben de -6 C ook overleeft, ze staan er allen mooi bij alleen had de B. edulis een soort van speerrot. Ik zal later eens foto's plaatsen.
![]() | 23 bedankjes |
Exotic Life schreef:De Butia eriospatha heeft een tijd geduurd voordat hij zijn speer kwijt raakte, wel te verwachten was namelijk nauwelijks beschermd afgelopen winter. Hij staat echter nog wel in volle grond, en wordt droog gehouden door een klein kasje erom heen. Ik weet nog dat jij na de winter daarvoor 8 Butia's met speerrot had en uiteindelijk laat in de zomer nog met 6 terugkwamen. Mocht hij tegen november nog steeds niks nieuws hebben geproduceerd, gaat hij eruit natuurlijk
![]() | 23 bedankjes |
![]() | 112 bedankjes |
![]() | 856 bedankjes |
Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten