Ben sinds gisteren thuis van vakantie en de tuin is op 2 weken tijd enorm veranderd. Een 25tal canna's staan in bloei, de bananen zijn hard gegroeid,...

Hier een paar foto's:
Het bananen-canna hoekje:

Toch mooi die bladeren he...

De Siam Ruby:

Mussella lasiocarpa, tot over een week of 2 had deze plant maar 2 bladeren en geen zijscheuten... en nu..

Musa sikkimensissen, basjoo's en canna's maar ik weet niet juist welke soorten het zijn.

Sikkimensis:

Zaaddozen van de Canna palida:

Ik weet niet hoe het komt maar ik krijg nooit zaden aan mijn canna's, de zaaddozen zijn hol en na een paar dagen vallen ze af...

Dit zou 1 van de 3 Musa basjoo variëteiten moeten zijn al vind ik deze in de verste verte niet lijken op een gewone basjoo... ^^ Ben benieuwt of hij even goed tegen de kou gaat kunnen als de gewone groene vorm.

Gewone Musa basjoo's:

De Musa yunnanensis heeft een echte groeischeut gekregen, zijn hoogste punt is nu zo'n 250cm hoog denk ik... ^^

Volgend weekend ga ik Christophe zijn scheut proberen te verwijderen.

Overzichtsfoto'tje vanop het terras:

Albizia:

Waterhyacint (In het voorjaar 1 plantje gekocht en nu ligt half de vijver vol). Gelukkig woekeren ze niet zoals watersla, dan kan je elke week de vijver leegscheppen.

De D. antartica die ik een paar weken geleden gekocht heb doe het ook goed:

Vandaag ook welgeteld 2 bloemknopjes ontdekt op de grote Punica granatum:

Ziziphus jujubae, de vruchten zouden supergezond zijn.

De eerste vruchtjes, binnen een paar maanden zouden de eerste rijp moeten zijn.

Wijndruiven buiten:

Boskoop-druiven in de serre:

Citroentjes:

Tijger-tomaten:

De olijfstronk die we een paar maanden geleden geplant hebben heeft een mooie kroon gevormd en lijkt nu op een echte olijfboom.

Alle palmpjes zijn aangeslagen en beginnen te groeien:

Chamaerops humillis 'Vulcano' en Brahea armata:

Princeps, sinds hij in de volle grond staat maakt hij alleen nog maar kleine blaadjes aan...

Mijn grootste Brahea armata:

Chamaerops humillis 'Vulcano' in kuip die in de winter in de serre gaat en als reserve dient voor als het misgaat met de exemplaren die buiten blijven staan:

En 1 zaadje... ^^

Dit was een Trachycarpus fortunei, maar hij heeft helaas de winter niet overleefd... vandaag hebben we de speer er kunnen uittrekken.

Cerifera met speerrot maar de zijstammen zijn nog goed:

Stukje vijver:

Cordyline australis:

Zo, dat was het weer voor vandaag.
Groetjes
Kevin