Beveiliging

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Beveiliging

Berichtdoor erna op 03 aug 2010 20:47

Hallo allemaal,

Is er iemand die zijn tuintje op een speciale manier beveiligd ? Sommigen onder ons zijn al een of meerdere planten op een oneerlijke manier kwijtgespeeld...
Wijzelf hebben een hond die denkt dat hij de deurbel is, en dus bij het minste lawaai begint te blaffen, ook is er bijna altijd iemand thuis, maar als ik de foto's bekijk van sommige voortuintjes, waar vaak dure planten in pot staan..
Daarom mijn vraag, en ingeval we toch zouden overwegen naar een soort alarmsysteem, wat is dan aan te raden ??
Dank bij voorbaat,

groetjes, Erna
erna

374 bedankjes

Re: Beveiliging

Berichtdoor amourath op 03 aug 2010 21:06

Hier is er een alarm en hangen er rondom het huis camera's, maar of dat dieven zal afschrikken... ik denk het niet. Ik zet gewoon geen dure planten in pot langs de straatkant, alles staat langs achter waar niemand het kan zien. De planten in de voortuin zitten in volle grond, er staan maar enkele potten en dat zijn niet de duurste planten...

Ik heb eigenlijk meer schrik voor voetbalsupporters dan dieven :evil: Ik woon vlakbij het voetbaltadion en er komen er hier veel parkeren, en als hun club dan verliest moeten ze hun woede blijkbaar koelen op de huizen en tuintjes hier... onlangs nog de brievenbus van m'n buurman uit mijn vijvertje gevist. Al zijn bloempotten zijn al kapotgegooid ook... leuk hoor, voetbal...
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor Tosaman op 04 aug 2010 15:45

Het plaatsen van camera's en hoge hekken rondom je erf verhoogt juist de kans op diefstal. Immers, iemand plaatst niet voor niets een hek of camera's: er valt dus wat te halen.
Wat wel helpt is de keuze uit een aantal hondenrassen: Fila Brasileiro, Mastin Espagnol, Boerboel. Zelf heb ik een aantal Japanse Tosa's rondlopen, geen hekken (die komt er overigens wel, max 1m50 hoog) en geen camera's. Wie niet van honden, hekken en/of camera's houdt kan ook kiezen voor ganzen.
5-5-2015 lekker naar AC/DC geweest.
Tosaman

16 bedankjes

Berichtdoor Grad85 op 04 aug 2010 18:58

Heb hier ook 2 cane corse,s rondlopen :evil:
Weinig last van dieven :lol:
Gr Grad
Grad85

21 bedankjes

Berichtdoor philip op 09 aug 2010 11:13

hoi,
Niet de duurste en zeldzame exemplaren langs straatzijde planten of anders de tuin laten beschermen door die gast hieronder. :lol:
Bijlagen
cavia.jpg
cavia.jpg (6.51 KiB) 4660 keer bekeken
philip

11 bedankjes

Berichtdoor amourath op 09 aug 2010 11:22

Tosaman schreef:Het plaatsen van camera's en hoge hekken rondom je erf verhoogt juist de kans op diefstal.

Nee hoor, de vorige eigenaar heeft 3 inbraken gehad, en liet toen de camera's installeren. Het alarm hebben we zelf gedaan en sedertien geen bezoek meer gehad, onze buren zijn nu het slachtoffer. het schrikt af, waarom zouden ze 't risico van een beveiligd huis nemen als dat ernaast veel makkelijker is...?
In de tuin gaat er overal licht brengen zodra er beweging is, dat vinden ze ook niet leuk... maar goed, om 4u 's nachts ga ik dat ook niet zien natuurlijk. Gewoon geen dure planten zichtbaar zetten.

Ik ga er wel mee akkoord dat een hond het beste alarm is maar daar hebben we geen plaats voor... misschien moet ik m'n katten leren aanvallen :mrgreen:
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 09 aug 2010 11:29

verassingseffect, goed idee :lol:
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor wsnbm op 09 aug 2010 11:31

Tosaman schreef:
wsnbm schreef:Daar zou ik weleens een fotootje van willen zien.

Waarvan?

Van die Canarische dog van je.

Ik heb zelf een Engelse stafford, een Amerikaan is groter, maar die Canarische schijnt nog een maat groter te zijn als de Amerikaanse, en als je eigenschappen leest op internet is het ook een uitstekende hond voor op het terrein.

Dit allemaal even offtopic natuurlijk ;)
Groet,
John
wsnbm

186 bedankjes

Berichtdoor wsnbm op 09 aug 2010 11:32

philip schreef:hoi,
Niet de duurste en zeldzame exemplaren langs straatzijde planten of anders de tuin laten beschermen door die gast hieronder. :lol:

Wauahauhaaaaauhauahuahuhauah :lol: :lol:
Groet,
John
wsnbm

186 bedankjes

Berichtdoor Tosaman op 09 aug 2010 12:48

wsnbm schreef:
Van die Canarische dog van je.

Heb ik helemaal niet. Ik heb Japanse Tosa's (ook wel: Tosa Inu, Tosa-Ken, Tosa Token, Japanese Mastiff), da's een heel ander soort.

wsnbm schreef:
Dit allemaal even offtopic natuurlijk ;)

Nee hoor. Dit topic gaat over de beveiliging van je dure planten/bomen en de manier waarop. Dan kan je denken aan hoge hekken, camera's, honden en ganzen, of een combinatie hiervan. Je kan dus met dit topic mensen op een idee brengen hoe je dure spullen te beveiligen.
Praten over hoe groot en sterk een hond is is wel offtopic natuurlijk.
5-5-2015 lekker naar AC/DC geweest.
Tosaman

16 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips