Ik zit hier nog steeds tegen een tekort aan van 250 mm en in combinatie met zandgrond en de zonnige dagen, houdt dat op sommige plekken nog altijd water geven aan de planten voor me. Juli was uiteindelijk natter dan normaal, door enkele hoosbuien echter geven die enkelt de bovenlaag kleur de rest stroomt over de aarde zo weg de put in, dus blijft het onder de bovenlaag nog droog. Augustus is tot zover niet te nat hier met slechts 15 mm, dat is wel in gezapige regen gevallen en ook nog eens veel savonds of snachts dus goed op te nemen. Resultaat is hier ook duidelijk te merken, het gras is weer groen gekleurd het groeit weer de tuin vertoond weer groei, iets wat sommige planten nauwelijks in Juli deden. Echter zag ik wel van de week wel overdag een paar dagen zonnig, zonder regen is water geven aan bananen en dergelijke toch direct genoodzaakt wil ik ze niet slap zien hangen en aan de groei houden, daarvoor is er nog te weinig regen gevallen hier.

Deel van Zeeland maakt het nog bonter met een tekort richting de 300 mm. Gedurende de zomermaanden als er buienactiviteit op gang komt, zie je vaak dat de buien boven zeeland ontstaan, activeren op de Zeeland/West brabandse grens, en gooien de meeste neerslag ten oosten van me neer en sterven verlieverlee uit. Dat is goed te zien op dit plaatje, west brabant een stukje droger als de regio breda met waarden tussen de 30-40 mm. Noordwest NL, weer zeer nat die hebben daar toch nog nauwelijks droogte gekend.