videomaster schreef:[quote="Kevindat is volgens mij de Kerriodoxa elegans.
Klopt, je kan ook wat googlen naar ปาล์มหลังขาว

Inderdaad is de Kerriodoxa elegans maar eerder gekend als de white elephant palm en king thai palm.
Als je denkt dat er veel grote exemplaren zijn in de wereld van deze palm ? wel ik kan je vertellen dat de grote exemplaren in de vrije natuur op je handen te tellen zijn en dat ze maar op een plaats nog in Thailand in de vrije natuur leven. Ze zijn voor iets beschermd en mogen het land niet uit voor export , ook de zaden zijn namelijk beschermd en mogen Thailand niet uit. Hierbij een paar prachtige fotos van de zovele ik heb van de White elephant palm in de vrije natuur. Als ze heel oud zijn hebben ze precies een stam die wat op een boomvaren lijkt , De grote exemplaren zijn prachtig om in het echt te bewonderen. Ik heb er een paar op de kop kunnen tikken met mijn connecties maar tegen de tijd dat ze zo groot zijn het nog wel een heel eind duren. Het mooiste bij deze palm is vanaf ze hun eerste blaadje hebben is de onderkant al wit en niet zoals bij een princeps dat je moet wachten tot ze volwassen zijn.
Mvg Michael