Zo snel gaat die vertering, voedingopname en eventueel weer wegnemen ook niet het is immers niet vloeibaar.
Ik wou eerst nog even wachten om het te posten tot ik het effect zag maar dit is mijn methode:
Ik doe het gras in een 500L kuip die op een stukje vijverfolie staat. Dit heb ik laten afwateren naar een emmer zodat ik de compostthee kan opvangen.
Als het regent of bij water geven dan komt er onder uit het gras een zwarte stinkende vloeistof in de emmer. Als het gras pas gemaaid is dan is deze zelfs dampend.
Deze loopt dus normaal naar de wortels van de plant. Ik verdun dit nog eens met de helft gewoon water.
Deze vloeibare meststof gebruik ik om de musa's en andere slokkoppen te voorzien. Maar zelfs hiermee ben ik voorzichtig. Te veel is volgens mij schadelijk.
Ik heb hele grote bladeren en een goede groei. Of dit nu aan deze methode ligt of aan het bloed- en beendermeel dat ik mee in de bodem heb gewerkt durf ik niet zeggen.
Ik merk wel bij de planten die nog maar een klein wortel gestel hebben (pas aangeplante musa's) bruine puntjes op het blad.
Peter