Veel kijkplezier:
Het bananenhoekje, als de temperaturen laag blijven ga ik over enkele dagen mijn Musa Siam Ruby al uit de grond halen en oppotten.:

De canna's blijven rustig doorbloeien:

Hetzelfde stukje, vlak na de winter:

Mijn grootste Dicksonia antartica, niet zo indrukwekkend als Eduard's boomvarens maar toch ben ik er erg blij mee. Deze winter ga ik hem op een zeer beschut plekje zetten en als het toch te koud word gaat hij in de serre.:

Yucca's:

Neodypsis decarii die net zijn 2e blad van dit jaar heeft aangemaakt:

Gistere bij Eduard een grote Archontohpoenix alexandrae gaan ophalen:

Zie ook: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2840&p=30712#p30712
Cyathea brownii, afkomstig van het forumbezoek bij Ponga begin dit jaar. De plant is echt al enorm gegroeit vind ik.:

Met de olijf gaat het ook goed, hij heeft een mooie volle kroon gemaakt:

Hopelijk krijgen we een zachte winter... als het te hard gaat vriezen word hij sowieso beschermt, anders ziet hij er volgend jaar uit zoals de exemplaren die in paradisio staan...

Een paar maanden geleden:

De lavendel plantjes zijn dit jaar ook enorm gegroeit, precies zoals ik het wou... Nu geven ze wat beschutting aan de onderkant en wortels van de palmen.

T. princeps in de volle grond op een droge, zonnige plaats... Plant maakt kleinere bladeren aan als hetzelfde exemplaar dat in de schaduw staat maar maakt wel meer bladeren aan.:

Deze princeps is even oud maar staat in pot in de schaduw, het verschil is duidelijk.:

Ik heb er ook nog een paar staan om op te kweken en binnenkort mijn eigen princeps bos aan te leggen..

De passieflora groeit en bloeit ook nog rustig door:

C. humillis 'Cerifera' en op de achtergrond 'vulcano':

Kleine C. revoluta's die verkocht zullen worden op de ruilbeurs bij Guus op 31 oktober:

Gisteren bij Eduard nog een paar boomvarentjes gekocht die hij zelf uit sporen had gekweekt:

Butyagrus (Butia capitata x Syagrus romanzoffiana). Volgend jaar gaat hij in een grotere pot, dan groeien ze veel sneller.

Dezelfde plant vlak voor de winter:

L. mariae, ben ik erg tevreden over, groeit goed. Is nu bezig aan zijn eerste gedeeld blad.

De vijgen beginnen ook rijp te worden:

Ziziphus jujubae:

Moerasdeel:

En tot slot nog een foto van de Musa yunnanensis, heeft weer een blad ontrold maar jammergenoeg is het al gescheurd door de wind omdat ik de hoge haag er links naast heb getopt.

Hij is dit jaar van 30cm naar een totale planthoogte van bijna 4m gegaan.

Groetjes
Kevin