2de fotowedstrijd bij FC-Plant

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: 2de fotowedstrijd bij FC-Plant

Berichtdoor koen op 06 okt 2010 13:15

Dag.

Wel Waterboyke, dan alvast bij deze een grote dankuwel voor de stem en de waardering voor de foto die tot de stem leidde ! :D
Dan ga je volgende zomer toch eens tot bij moeten komen om het allemaal te zien ! :lol:

Prettig te horen natuurlijk dat je ook bij de winnaars bent ! (ik weet wel niet onder welke naam jouw foto staat). :?:

Ook ik denk dat je nu gewoon de waardebon kan verzilveren en in natura kan meenemen. Vraag me wel af of het de najaarsprijzen zijn die gehanteerd zullen worden bij het opvullen van de waardebon, we horen het wel.
Ik denk het volgende weekend al te gaan. :D

Ik heb ook de discussie wat gevolgd over de spelregels, en kan beide meningen wel begrijpen. Zelf woon ik vrij dicht, maar voor iemand die verder woont is het idd moeilijk omdat je je stem moet gaan uitbrengen ter plaatse. Langs de andere kant is het natuurlijk een initiatief van een bedrijf, een promotiestunt op hun kosten, en wie zal hen dan vertellen welke spelregels ze moeten hanteren ?
Maar ik wil vooral niemand voor het hoofd stoten, het is begrijpelijk dat de meningen hierover verschillen, omdat we op dit forum met een gemeenschap zijn van Adinkerke (tegen Frankrijk) tot in Fryslân in het noorden van Nederland. :!:

Tot de volgende !
exotisch tuinieren is een filosofie.
koen

31 bedankjes

Berichtdoor wsnbm op 06 okt 2010 14:01

Is ook zo!
Als we deze forum niet hadden gehad dan hadden we van de hele wedstrijd niets geweten.
en ze zeggen altijd " wat niet weet wat niet . . . ".

Volgend jaar gewoon lekker ff 4 uur in de auto gelijk een trofee meenemen en er het beste
van hopen!
Groet,
John
wsnbm

186 bedankjes

Berichtdoor Exotic Life op 06 okt 2010 14:07

Waterboyke schreef:Ik ben ook wel benieuwt of de grote winnaar hier ook vertoefd op het forum maar ik vrees ervoor, zijn naam eveneens als zijn tuin is mij onbekent, nog nooit van gehoort of gezien. :? Het is ook die foto waarvan ik wel dacht dat die zou winnen, die Phoenix zal het hem gedaan hebbe denk ik en de foto is ook mooi genomen !

Inderdaad, mooi genomen. Het is in feite een zeer simpel stukje tuin, onderhoudsvriendelijk maar geeft toch een mooie zuid europese sfeer af, mede door het gebruik van de bestrating en wat mooie solitairen in pot of volle grond.

Ik zou de foto graag willen gebruiken in mijn promotiemateriaal voor volgend jaar, maar het is dan wel netjes om dit eerst even te vragen en of dit uberhaupt mogelijk is ivm de wedstrijd van FC Plant uiteraard. Dus ik dacht mocht de beste man hier lid zijn, was dat een simpele stap geweest. ;)

Robbin
Exotic Life

57 bedankjes

Berichtdoor koen op 10 okt 2010 18:30

Bij FCplants wist men te vertellen dat het mogelijk de bedoeling zou zijn om in het vervolg het jureren van de foto's over te laten aan alle bezoekers die iets kopen. Ik weet echter wel niet als je als deelnemer nog aanwezig zal moeten zijn om kans te maken om een prijs te winnen.
Het is in ieder geval de moeite om volgende keer de spelregels te bekijken op de website.
We zien wel.
koen

31 bedankjes

Berichtdoor rg14 op 12 okt 2010 20:16

ik denk dat het dan een stuk leuker is, want dan zijn er veel meer stemmen. nu zijn er zelfs winnaars die maar 1 stem hebben.

maar wie heeft er verder zijn prijs al uitgezocht :?: ik ben benieuwd naar foto's
ikzelf nog niet, maar ik ga proberen om er zaterdag heen te gaan.
rg14

3 bedankjes

Berichtdoor koen op 12 okt 2010 20:58

Dag,

Ik ben reeds geweest met het opgetogen en geïnteresseerde vrouwtje.
Haar lodderig oog viel op een Dasylirion serratifolium (code groen in de codering van FCplants) en ze werd meteen verliefd op het compacte, stevige karakter van de Chaemerops humilis 'vulcano'.
Als iemand aanplanttips of ervaringen heeft met Dasylirion mag deze het altijd zeggen. :thai:

Afbeelding

Afbeelding
koen

31 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 12 okt 2010 23:37

De Chamaerops humilis Vulcano is en blijft een échte blikvanger hé. Dat is altijd een van de palmen die buren en vrienden opmerken als ze bij me in de tuin komen. Ook de bananen springen in het oog natuurlijk ;)

Proficiat en veel plezier ermee Koen!

Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor wsnbm op 13 okt 2010 01:02

En dan de zilveren, die valt nog meer op!
Groet,
John
wsnbm

186 bedankjes

Berichtdoor rg14 op 17 okt 2010 15:26

ik ben gisteren naar fc plant geweest. ik heb daar mijn prijs uitgezocht en het is een T wagnerianus geworden. :D zie foto.

ik denk dat ik hem deze winter in de pot laat staan, zodat ik hem in het voorjaar in de volle grond kan zetten. ik ben bang dat hij veel schade zal krijgen als ik hem in de volle grond zet. en dat is natuurlijk zonde, want dan is hij de hele zomer bezig om te herstellen.

palm fc plant.jpg
palm fc plant.jpg (115.59 KiB) 3576 keer bekeken
rg14

3 bedankjes

Berichtdoor wsnbm op 17 okt 2010 18:12

Mooi exemplaar hoor, gefeliciteerd ermee :!: :!:
Groet,
John
wsnbm

186 bedankjes

Vorige