hallo bananeliefhebbers wel zit zo heb enkele maanden geleden en plant aangekocht van 4jaar oud en stekje meegebracht uit zuid-africa weet iemand welke soort musa dit is of welke soorten groeien daar dank uw
Hoi Musa, een foto zou wel handig zijn voor ons want enkel het land van afkomst is een beetje weinig info.. Indien een foto niet lukt kan je een beetje vertellen hoe het eruit ziet ?
Wel, als ik Afrika hoor, denk ik meteen aan de Ensete in plaats van de Musa. Komen er zijscheuten aan je plant? Bij de Ensete's komt dit zelden voor, maar bij de Musa is dit al mogelijk vanaf 30cm. (nog kleiner zelfs) Groeit hij geweldig snel?
Een foto zou inderdaad handig zijn. Links in de zijbalk (onderaan) staat een link naar de handleiding hoe je een foto moet uploaden naar het forum.
Waarom denk je specifiek aan een Dwarf Cavendish Ro? Ik dacht zelf namelijk eerder aan een sikkimensis omdat het blad zo 'was'achtig eruit ziet. Maar ja, jij hebt er meer staan om goed te kunnen vergelijken hè
Ik denk een dwarf vanwege de dikte van de stam in verglijking met de hoogte ( een sikkimensis zou bij die dikte stam veel hoger zijn), de kleur van de bladeren en hoe ze zijn gescheurd en verdroogt/ verbrand, de wit achtige waas aan de stelen. Dit doet mij allemaal denken aan een dwarf cavendish soort.