Palmvrienden en hun huisdieren

Plaats hier de felicitaties aan de jarige Palmvrienden of maak een praatje over andere zaken dan exotische planten.

Re: Palmvrienden en hun huisdieren

Berichtdoor lapalmeraie op 23 dec 2010 22:19

We zijn aan 't afdwalen... :off_topic:
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor yakuza op 23 dec 2010 23:54

Mijn hondje Noemt, met gehele naam Mira Van Robbyfarm :D
Ze is een Mechelse Herder. Samen doen we aan Gehoorzaamheids training en pakwerk .
Ze komt uit een nest van Diensthonden. K9
Enkele pups zijn verkocht aan Politie in Amerika ,Belgie alsook aan het leger.
Ze is 1 jaar oud.

Echt een schat.
Herschaalde kopie van DSCN2209.jpg
Herschaalde kopie van DSCN2209.jpg (138.22 KiB) 3869 keer bekeken
Bijlagen
Herschaalde kopie van _G013318.jpg
Herschaalde kopie van _G013318.jpg (299.98 KiB) 3867 keer bekeken
Herschaalde kopie van DSCN2267.jpg
Herschaalde kopie van DSCN2267.jpg (248.71 KiB) 3867 keer bekeken
Laatst bijgewerkt door yakuza op 24 dec 2010 00:02, in totaal 2 keer bewerkt.
yakuza

14 bedankjes

Berichtdoor Eduard op 23 dec 2010 23:57

Mooie hond die je daar hebt! Wij wachten nog op onze pup, maar die moet nog geboren worden! weet je misschien hoelang een teef draagt?
Gr. Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Eduard

1028 bedankjes

Berichtdoor yakuza op 24 dec 2010 00:04

EDUARD schreef:Mooie hond die je daar hebt! Wij wachten nog op onze pup, maar die moet nog geboren worden! weet je misschien hoelang een teef draagt?
Gr. Eduard.

Dacht gemiddeld 63 Dagen Eduard.
Leuk little baby :welkom:
yakuza

14 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 27 dec 2010 23:19

Ik zal mijn lijstje ook maar neerplanten:

Schildhagedissen:
1.1.0 – Gerrhosaurus validus

Waterschildpadden:
0.1.0- Trachemys scripta troosti

Reuzen miljoenpoten:
2- Archispirostreptus gigas
3 Spirostreptus hamatrus
5 Telodeinopus aoutii
5 Spirostreptus sp 1 Tanzania (incl nakweek)

Fruitkevers:
Groep +- 18- Pachnoda marginata
Larvenstadium- Pachnoda aemula

Agaatslakken:
0.0.4- Achatina iredalei

Reuzen duizendpoten:
0.0.1-Scolopendra subspinipes dehaani
0.0.2-Scolopendra cingulata

Vogelspinnen:
0.1.0- Brachypelma albopilosum (krulhaar)

Kakkerlakken:
Groep Gromphadorhina portentosa (Madagaskar sissende kakkerlak)
Groep Blabarus craniifer (Doodshoofdkakkerlak)

Schorpioenen:
2 Euscorpius sp

Buiten dit nog 1 kat en aantal skinken.
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor plantinjetuin op 01 jan 2011 21:25

Tosaman schreef:
Christophe schreef:Kweek je dit ras?

Jawel, zo nu en dan. Het is geen moeten.

plantjeinjetuin schreef:zed hebben wel een geisoleerd hok maar ze zijn eigenlijk de hele dag buiten inclusief de pups..

Hmmm, die pups zou ik met dit weer maar lekker binnen laten slapen. De kans op een blaasontsteking is levensgroot. Honden met een korte vacht zeer zeker. Dat is punt 1. Punt 2 is minstens zo belangrijk: kennelsyndroom (het zenuwachtig rondrennen in de kennel) en dadelijk onhandelbaar in huis/met bezoek/met andere dieren. Maar eenieder moet voorzichzelf uitmaken hoe huisdieren gehouden worden natuurlijk. ;)

even een beetje uitleg: ik kom van een boerderij en dat wij soms een iets andere manier van dieren houden hebben wil niet zeggen dat dit gelijk dier on vriendelijk is
ik weet niet beter van thuis en de hele buurt als dat een hond buiten woont en een hok in de schuur heeft
de pup (dr is er nog eentje deze hou ik zelf)
heeft gewoon een eigen plekje in t schuurtje hoor net als de andere 3 honden lekker in t stro.
de pups zijn eind augustus geboren en tegen de tijd dat t weer kouder werd kregen ze een prima ondervacht hoor, en ze hebben altijd de mogelijk heid om in en uit te lopen wanneer ze willen. kennel syndroom hebben we geen last van daar ze 500 m2 tot de beschikking hebben en elkaar en moeders dus ook kunnen ontlopen wanneer ze dit willen
over kortharige honden deze krijgen evengoed een wintervacht als t kouder word alleen niet wanneer ze de hele dag bij de kachel liggen
over het sociale gedeelte: ik heb de pups uitermate gesocialiceerd zowel met mensen, bezoek van vreemden, apparaten (stofzuiger, grasmaaier) en dieren van katten,kippen en konijnen tot koeien en schapen
plantinjetuin

12 bedankjes

Berichtdoor plantinjetuin op 01 jan 2011 21:27

EDUARD schreef:Wat een dierenliefde hier! Weet je wat voor een minima ze daar vannacht krijgen, -12 tot -15! Dier vriendelijk hé , en het zijn geen paarden met een deken om, maar jonge puppy's zonder ontwikkelde ondervacht! Als ik hem was zou ik ze natuurlijk niet binnen leggen na zo'n situatie, want dan is de overgang te groot, maar wel in een aanbouw, stalletje maar in ieder geval uit die matige tot strenge vorst!
Gr. Eduard.

er stond dus ook dat ze een geisioleerd hok hebben ze liggen vanzelf niet in de sneeuw
plantinjetuin

12 bedankjes

Berichtdoor Tosaman op 03 jan 2011 11:25

plantinjetuin schreef:
Tosaman schreef:
Christophe schreef:Fok je dit ras?

Jawel, zo nu en dan. Het is geen moeten.

plantjeinjetuin schreef:zed hebben wel een geisoleerd hok maar ze zijn eigenlijk de hele dag buiten inclusief de pups..

Hmmm, die pups zou ik met dit weer maar lekker binnen laten slapen. De kans op een blaasontsteking is levensgroot. Honden met een korte vacht zeer zeker. Dat is punt 1. Punt 2 is minstens zo belangrijk: kennelsyndroom (het zenuwachtig rondrennen in de kennel) en dadelijk onhandelbaar in huis/met bezoek/met andere dieren. Maar eenieder moet voorzichzelf uitmaken hoe huisdieren gehouden worden natuurlijk. ;)

even een beetje uitleg: ik kom van een boerderij en dat wij soms een iets andere manier van dieren houden hebben wil niet zeggen dat dit gelijk dier on vriendelijk is
ik weet niet beter van thuis en de hele buurt als dat een hond buiten woont en een hok in de schuur heeft
de pup (dr is er nog eentje deze hou ik zelf)
heeft gewoon een eigen plekje in t schuurtje hoor net als de andere 3 honden lekker in t stro.
de pups zijn eind augustus geboren en tegen de tijd dat t weer kouder werd kregen ze een prima ondervacht hoor, en ze hebben altijd de mogelijk heid om in en uit te lopen wanneer ze willen. kennel syndroom hebben we geen last van daar ze 500 m2 tot de beschikking hebben en elkaar en moeders dus ook kunnen ontlopen wanneer ze dit willen
over kortharige honden deze krijgen evengoed een wintervacht als t kouder word alleen niet wanneer ze de hele dag bij de kachel liggen
over het sociale gedeelte: ik heb de pups uitermate gesocialiceerd zowel met mensen, bezoek van vreemden, apparaten (stofzuiger, grasmaaier) en dieren van katten,kippen en konijnen tot koeien en schapen

Ik kom niet van een boerderij, ook niet uit de grote stad, woon in een agrarisch gebied. Ik weet gerust wel hoe dieren gehouden worden op de boerderij. Zo ook honden. Echter, en let er maar eens op, de meeste honden die buiten gehouden worden op de boerderij zijn vachthonden: Duitse Herder, Vlaamse Koehond, Mastin Espagnol. Deze honden kan je en mag niet vergelijken met kort- en/of gladharige rassen zoals een Dobermann Pinscher, een Ridgeback of van mijn part een Chihuahua.

Het ging mij om pups, niet om volwassen honden, want die lopen bij mij ook buiten met dit weer. Pups zijn nu eenmaal wat kwetsbaarder.
Ikzelf heb een erf van 650m2 dat ze kunnen gebruiken. Doen ze dat dan ook? Nee. Ze spelen even en wanneer ze uitgespeeld zijn gaan ze ergens in een hoek liggen. Al heb je 1ha, dan nog vertonen ze dit gedrag.

Ik zeg ook niet dat de manier van dieren houden zoals dat op een boerderij gewoon is, dieronvriendelijk is, maar het wil ook niet zeggen dat dat de standaard manier van gezelschapsdieren houden is. Niet iedereen woont op een boerderij of heeft een groot erf.
Je hebt een punt als je zegt: dan moet je maar geen huisdier nemen. Dat zal gelijk gepareerd worden met: neem geen huisdier als dat niet in huis leeft.

Een ieder heeft zijn manier van huisdieren houden en ik respecteer ieders mening, maar pups dienen met dit weer in de gaten gehouden te worden.

Voor de goede orde: mijn amha paardjes met dikke vacht staan ook gewoon buiten zonder dekje (wel een schuilstalletje).

:thumb_up:
5-5-2015 lekker naar AC/DC geweest.
Tosaman

16 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 03 jan 2011 11:46

Voila, een mooi slot op deze off-topic discussie.
Terug naar de orde van de dag ;)
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor Eduard op 03 jan 2011 16:23

Hoi, als jullie insecten mee gaan tellen als huisdieren dan lift ik nog even mee!

+-4000 treksprinkhanen

+- 300 kakkerlakken

+-1000 meelwormen

+- 500 buffelowormen

+- 200 huiskrekels

2 kameleons

2 volwassen baardagamen

12 jonge baardagamen

4 wateragamen

En een aardige vriendin ! :P die hier ook van houd.

Gr. Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Eduard

1028 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Felicitaties en gebabbel