Hier in Hillegem daalde de temperatuur deze nacht tot -2°. Vandaag zouden we een maximum van 1 graad moeten behalen Voorlopig schijnt de zon en is er geen vlokje sneeuw meer te bespeuren. Met 3 beaufort windkracht en geen neerslag, zal dit dus een rustig dagje worden. De komende 5 dagen zullen de temperaturen steeds stijgen.
Vandaag geen hoge temperaturen nee en vannacht lichte vorst (-2°C) en vanaf dan in stijgende lijn, richting 10 graden dit weekend! Daarna weer iets koeler maar tot half januari al géén nachtvorst meer dus ik maak me voorlopig weinig zorgen... alle bescherming is hier weg, de palmen kunnen goed verluchten en zien er allemaal prima uit.
Hier dik in +, ik zag gisteren zelfs 10 graden in de auto, maar omdat ik trekfolie heb gebruikt voor de bescherming kan ik niet alles weghalen, dit zou veel extra werk geven. Alhoewel ik heel benieuwd ben hoe alles eronderuit komt, vooral mijn Dicksonia.
Vannacht was toch vorst voorspeld hoor... veel kan het hier niet geweest zijn want kwart voor 8 was het alweer +1,5 °C. Komende week weer geen vorst meer, naar 't eind van de week toe weer 10°C (en helaas wat regendagen ook).
Ah wat, gisteren was het zo'n mooie dag, ik heb de hele dag buiten gewroet... 't was dringend tijd voor de voorjaarsbloembollen (nu overal te koop aan kortingen tot -50%).
Voor bepaalde planten zijn de zachte temperaturen van afgelopen week het signaal om wakker te worden: al mijn canna's die in de garage overwinteren zijn beginnen uitlopen, bij sommige al scheuten van 10 cm hoog