Buiten ziet het er over het algemeen goed uit, maar ik heb nog niets van heel dichtbij kunnen bekijken.
Ik vermoed dat de Cordyline het niet gehaald heeft, net als mijn serre!
Het plastic is zaterdag met die harde wind helemaal kapot gewaaid. Het plastic was al gescheurd en verdroogd na slechts één jaar, ondanks dat het speciaal serre plastic was. Ik zou het frame graag bedekken met plexiglas of i.d. maar dat kost een vermogen. Daarom denk ik dat ik het geheel maar ga laten begroeien met klimmers. Een nieuwe pergola met schappen voor de zaailingen. Dat heeft óók iets

Morgen zal ik wat foto's maken.
Ook een 1-jarige Trachycarpus nanus zaailing bleek al snel bezweken onder zijn humuslaag.
De Butia ziet er nog goed uit, net als alle Trachy's en Chamaeropsen. Ook de Albizia lijkt nog OK net als de Toscaanse Jasmijn.
Binnen doet alles het over het algemeen goed!
Enkel de Musa's op de zolder hadden wat bladluis, daar heb ik dan ook alsnog het groen afgesneden.
De Sequoia zaailing verdroogt ik dit jaar weer volledig, net als de Jacaranda. Op zolder werd het ook een heel stuk warmer dan ik had gedacht waardoor de Cyathea ineens helemaal droog bleek te staan
Al het blad kapot, hopelijk het kleine stammetje niet...
Afgelopen zaterdag had ik naast de kapotte serre nog een onaangename verassing; mijn grootste Aloë met al een klein stammetje liet zijn kop ineens hangen. Hij bleek rot. De kop heb ik moeten verwijderen. Onderstaand het resultaat.
Het goede nieuws is dat alle rest er zeer goed bijstaat.
De Washingtonia's blijven gestaag doorgroeien. Net als de Archontophoenixen.
De Alocasia heeft ook weer enkele nieuwe bladeren. Ook de Ficus elastica lijkt te ontwaken en bij de zaailingen is de uitval dit jaar nihil. En aangezien het zaaien ook weer begonnen is heb ik daar ook al de eerste kiemer na één week: de eerste Passiflora-zaailing van dit jaar.
Moeilijkste van al is mijzelf inhouden qua watergift, want dat blijft mijn grootste zwakte

- foto.JPG (83.08 KiB) 5686 keer bekeken
Vrgr
Niek