Ze moeten niet te hard groeien binnen, anders wordt het een slappe boel. Je bent wat vroeg ermee. Echt definitief naar buiten kunnen ze pas ergens begin mei.
Klopt, oppassen geblazen dus. Maar dat moet je ook met pak 'm beet de gootsteenontstopper en de snoeischaar. Gewoon secuur mee omgaan en zoals met alles in de tuin; de kinderen mogen er niet aankomen.
Ik heb er gisteren enkele gezaaid - wel allemaal in hetzelfde potje omdat er te weinig plaats is in de propagator. Is het eigenlijk nodig om ze in de propagator te zetten? Kunnen ze evengoed kiemen bij woonkamertemperatuur? (In dat laatste geval zou ik ze vanavond nog elk apart kunnen oppotten bvb)
Bedankt voor je reactie, ze kunnen in een kweekkastje dat op de vensterbank staat en veel licht krijgt. Vanavond zal ik ze apart oppotten dan, want ik heb ook al gelezen dat verspenen meestal slecht afloopt...
Mijn vriendin had ze in zoon kleine kweektray, de plant ca 10cm laten worden en dan over gezet in een groter potje. Zo doet ze het al jaren, en geen kweekkasje of iets er over heen. Van de zomer staan er ca 10 wonderboompjes daar in de tuin
Het kweekkastje is vooral om te beleten dat de katten gaan proeven, want de wonderboom is heel erg giftig. Eén zo'n zaadje zou al dodelijk kunnen zijn dus ik ga geen risico nemen binnen.
Ik ga nog een beetje wachten met deze. Tot half/eind maart denk ik. Want ze gaan blijkbaar heel hard en hebben snel voldoende licht nodig. Ik hoop dat ze tegen dan al naar buiten kunnen.