Palmvrienden shops

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Palmvrienden shops

Berichtdoor Christophe op 15 jul 2009 23:26

Hoi iedereen,

Ik loop al enige tijd rond met het idee om 'Palmvrienden shops' te maken, maar omdat dit veel werk met zich mee brengt wil ik eerst graag eerst even polsen naar de interesse voor zo'n eigen webwinkel voor leden.

Het idee is dus dat mensen een webwinkel kunnen starten op bv. shops.palmvrienden.net/naamvanwebwinkel

Voordelen van een Palmvrienden shop zijn:

... je werkt via een eenvoudig controlepaneel waar je alles mee kan bedienen
    ... je exotische zaden, planten en eventueel verwante artikel kan verkopen
    ... dat de website Palmvrienden hoog staat aangeschreven in de zoekmachines waardoor de kans dat mensen op jouw webwinkel terecht komen aanzienlijk verhoogt
    ... en het is gratis ;)

Zouden er mensen interesse hebben om een webwinkel te starten op Palmvrienden?

Op de homepagina van de shops (dit zou dan shops.palmvrienden.net worden) komt een lijst van alle shops, banners van sponsors van Palmvrienden en eventueel advertenties van shops.

Ik hoor graag suggesties en ideeën.

Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Re: Palmvrienden shops

Berichtdoor lapalmeraie op 16 jul 2009 22:20

Indien het netjes kan worden verweven in de rest van mijn blog dan graag (van m'n blog ernaar toe zal geen probleem zijn, maar terug..?) ;)

Vrgroeten
LP
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 16 jul 2009 23:51

Een link terug zal geen probleem zijn hoor ;)

Ik had eerst een plugin geprobeerd om samen met de blog te installeren, maar deze gaf te veel fouten. Dit voorspelt weinig goeds voor toekomstige updates, waardoor het idee kwam om een aparte Palmvrienden Shops te maken.

Tropi-Ro heeft ook al interesse getoond :D

Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor Exotic Life op 17 jul 2009 18:09

Christophe,

Wanneer dit beschikbaar komt, zou ik hier ook graag gebruik van willen maken en toon daarom hierbij mijn interesse. Ik maak op dit moment ook al gebruik van andere gratis webshops op diverse verkoop sites puur om de bekendheid van Exotic Life te laten toenemen en een deel van het assortiment op dit moment te laten zien aan de buitenwereld doordat ik nog steeds vanuit huis mijn activiteiten uitvoer.

Dus count me in!

Robbin
Exotic Life

57 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 17 jul 2009 19:11

Ok, doe ik Robbin!
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 02 aug 2009 11:56

Momenteel ben ik mijn eerste testshopje aan het draaien ;)

Wordt vervolgd!
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor zaagmans op 03 aug 2009 13:56

Christophe schreef:Zouden er mensen interesse hebben om een webwinkel te starten op Palmvrienden?

Christophe

Christophe, ik heb ruime ervaring in het maken/programmeren van webshops, dus als je hulp kunt gebruiken....
zaagmans

1 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 03 aug 2009 14:14

Welja, het lukt wel hoor, maar ik gebruik uiteraard open source software. Momenteel ben ik Magento aan het testen. De volgende wordt osCommerce. Ken je er nog goede?

Maar ik begin een beetje te twijfelen. Het opzetten is niet zo'n probleem maar al die webshops onderhouden en regelmatig updaten lijkt me best veel werk. Stel dat er uiteindelijk 5-10 webshops zijn en ik moet die allemaal upgraden. Begrijp je?

Daarom twijfel ik nog een beetje ...

Ofwel moet ik wel een vergoeding vragen voor een webshop online te zetten. Uiteindelijk wordt de server er meer mee belast. Binnenkort moet ik trouwens upgraden naar 1gyg ram en dit kost weer een pak meer :? Een jaarlijkse vergoeding voor commerciële shops zou dan wel interessant zijn. Bovendien scoort Palmvrienden erg goed in zoekmachines waardoor leden dit er dubbel en dik uithalen. ;) Ook wordt er van op pagina's van Palmvrienden (zoals alle forumpagina's, wikipagina's en homepagina) gelinkt naar de shops en investeer ik zelf ook voor reclame. (adwords)

Wat denk jij ervan?

Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor zaagmans op 03 aug 2009 14:33

Ik gebruik zelf OScommerce als basis. Al wil je er 1 bijhouden, dan nog is het een heel gedoe qua onderhoud. Daarnaast is het vindbaar maken in Google echt nog het meeste werk. Ik zou dan kiezen voor 1 shop voor jezelf met eventueel een soort palmenmarktplaats voor je users.

Ik zal maar brutaal met de deur in huis vallen: Ik wil de shop best gratis voor je opzetten, zowel technisch als grafisch, maar dan wil ik wel meedelen in de verkoop. OScommerce is verreweg de grootste op het gebied van open source ecommerce en goed te customizen. Zoiets als dit kan ik voor je maken, maar dan op palmen gericht:

Afbeelding. Denk er maar eens over na.

Ik heb mezelf PHP en MySQL aangeleerd door dat pakket.
Laatst bijgewerkt door zaagmans op 03 aug 2009 15:33, in totaal 2 keer bewerkt.
zaagmans

1 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 03 aug 2009 15:01

Hoi Zaagmans,

Bedankt voor je aanbod hoor, maar ik ben zelf best handig met deze dingen ;) Ik ben er ook erg graag mee bezig, maar als ik hulp nodig heb dan hoor je me wel ;)

Ik hou zelf meer van het model om verschillende shopjes op te zetten voor leden waar ze een eigen login voor hebben, de dingen zelf kunnen aanpassen zoals ze wensen, en zelf alle winst van de verkoop krijgen. Misschien vraag ik juist een jaarlijkse bijdrage voor het delen in de kosten. (zal niet superveel zijn hoor)

Nogmaals bedankt voor je aanbod ;)

Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips