Ik zou 'm nog niet uitpakken het kan nog een keer flink gaan vriezen hé. Hier is de basjoo weer tot de grond toe afgevroren. Dit is nu het derde jaar dat ik ze niet weet over te houden. Dit keer rondom gaas gedaan met stro er in, jaar ervoor met een dikke laag vliesdoek, het eerste jaar niet beschermd. Ze komen nooit meer op, van deze verwacht ik ook niet dat er nog iets gaat opkomen, nog even afwachten natuurlijk maar ik zie het zwaar in.

Ik denk dat het hier te koud wordt. De tuin ligt redelijk vrij en het is hier toch weer -15 graden geweest wel hele korte periode maar toch. Ik had de basjoo vorig jaar redelijk beschut, bij een muur van de aanbouw en half onder een afdakje geplant (in volle grond) dus ik had goede hoop dat het dit keer goed zou gaan.
De Maurelli heeft het ook niet overleefd, deze stond binnen maar aangezien er geen verwarming is, is de gemiddelde temperatuur tijdens de vriesperiodes er een 5 graden geweest en dat heeftie niet overleefd. Is helemaal ingestort. Ik ga 'm volgende week nog helemaal afsnijden wellicht dat er nog iets uit de stam wil komen. De cavendish is ook gaan hemelen en ligt ondertussen al op de composthoop.