Wij hebben net gebouwd en zijn nog volop bezig met het aanleggen van onze tuin. Ik heb vooraan de tuin, naast het terras een zone voorzien voor exotische planten. En nu wil het toeval dat ik een echte palmlover ben! Toen ik vroeger op reis ging liet ik me altijd fotograferen bij palmbomen, ik zocht constant de horizon af om palmen te spotten enz...
Nu ben ik wat het aanplanten en verzorgen betreft een echte leek. Dus alle tips zijn welkom. Ik heb me onlangs ook 50 zaadjes besteld van de Trachycarpus fortunei. Waarschijnlijk mijn eerste domme stoot, denkend dat ik dat zal kunnen doen uitkiemen en binnen een paar jaar zal kunnen in mijn tuin zetten

Ik wil me ook een Trachycarpus fortunei (3-tal jaar oud) en musa basjoo aankopen. Nu is mijn vraag of dit in onze natte kleigrond wel zal groeien. Ik ben er wel al uit dat ik ze hoger zal zetten dan het gazon (30 cm). Om ze te planten ga ik als volgt te werk...Ik ga eerst een put graven, steentjes indoen en dan grondverbeteraar mengen met mijn grond en dan planten. Is dit ok?
Als er nog ideeën zijn om mijn tuin een exotische tint te geven, dan zijn die altijd welkom
Alvast bedankt