Hallo
Ik heb de serre nu al staan van in het voorjaar en ben er toch heel blij mee.
Het lijkt een kleine oppervlakte maar van binnen valt dat nog goed mee, zeker door de rekken.
De bijgeleverde scheerlijnen waren vrij snel uitgedroogd en ook de gespjes om de opgerolde deur vast te zetten heb ik vorige week moeten vervangen.... maar ja, voor die prijs...
Je moet, bij harde wind, inderdaad zorgen voor wat extra versteviging, vooral
bovenin.
Als de wind eronder slaat kan namelijk het bovenste gedeelte eraf vliegen aangezien het per etage in elkaar gestoken wordt. Zo is een maat van me vorig jaar enkele buizen kwijt gespeeld
Daarom stockeer ik enkele kleine zakjes tuinaarde op de bovenste plaats
Maar kortom, voor een minder definitief en goedkoper alternatief zeker een aanrader!
Het verschil in temperatuur (binnenin/buiten) ga ik nu opvolgen met een pas aangeschafte thermometer met geheugenstand.
Zonder zon zal het verschil minimaal zijn aangezien de wind onder de serre door kan.
Met de zon erop scheelde het gisteren toch al heel wat graden. In de wintermaanden vind ik het voornaamste verschil echter de nattigheid. De planten in de serre staan gegarandeerd droog en kunnen dus meer kou hebben. Zo help ik bijvoorbeeld ook elk jaar m'n oleader door de winter door 'm simpelweg in het tuinhuis te zetten
Vriendelijke groeten
LP