De tuin van Erna en Rudi

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: De tuin van Erna en Rudi

Berichtdoor wsnbm op 05 mei 2011 21:19

Moeten we dan ook voor FC Plant en Erna en topic openen bij het onderwerp uitstapjes en beurzen?

En zijn we echt alle 879 welkom?

Dat moet nogal een tuin wezen zeg . . . . whoeeehooeee.
Groet,
John
wsnbm

186 bedankjes

Berichtdoor erna op 05 mei 2011 22:00

879 ?? ojee, ik ben aan iets begonnen...

groetjes, Erna
erna

374 bedankjes

Berichtdoor djoeke op 05 mei 2011 22:04

:lol: :lol:
Grtz Bart.

Wil je mijn tuin zien klik dan HIER.
djoeke

131 bedankjes

Berichtdoor hexina op 18 mei 2011 22:21

wow Erna en rudi,

Wat hebben jullie een formidabel mooie tuin, mooie palmen en ander inheemse planten..
Je kunt zien dat jullie echt een passie hebben voor de tuin.
Mijn complimenten hoor :applaus: :thumb_up:
Wij zijn hier zelf begonnen met trachy waggie en die doen het echt al goed.
Bij beide palmen zijn er 2 nieuwe speren te zien en de grote speren zijn zelf al open aan het gaan. Ik heb de planten pas vorige maand gekocht en je ziet ze gewoon groeien.
Hoe kunnen we deze soort het beste laten overwinteren. Ze staan nu nog in potten maar willen ze in de toekomst toch graag in de volle grond zetten. we moeten eerst een geschikte plek zoeken en nu staan ze mooi op de muren van het verhoogde terras.
Het gedeelte waarin ze uiteindelijk komen te staan is ongeveer een halve meter dieper.
Willen wel vanaf het terras kunnen genieten van onze palmen.
Hoe kan ik ze het beste in de winter verzorgen? Ze kunnen hier de garage in!!!!
Ruimte zat maar moet ik nog op specifieke dingen letten. (vochthuishouding, licht, warmte enz.....)

Ook jullie vijver is echt super mooi. We hebben voorheen ook een kleine vijver gehad maar omdat ie klein was en omdat de droom voor een grote koivijver te duur was en omdat we begonnen met het stichten van een gezin is deze droom iets wat we wellicht wel in de toekomst zouden kunnen verwezelijke.
We hadden zelfs een mooie japanse koi (yamabuki ogon)die nu bij mijn nichtje woont hihihi.

We hebben niet veel planten in de tuin staan en hebben voornamelijk terras en gras.
In de toekomst moet er nog een border van bakken komen langs de achterzijde van de tuin waar we wellicht ook iets moois kunnen laten groeien.

Voor nu geniet ik van onze trachy's en onze 2 cordyline australis original.
Zwembad op en hopla een tropisch zwemparadijs hier hihihi
Ik zal zodra ik mijn nieuwe laptop binnen heb eens nieuwe foto's plaatsen van ons klein paradijsje.

xxxxx
"Een dwaas ziet niet dezelfde (palm)boom als een wijze."
hexina

67 bedankjes

Berichtdoor erna op 19 mei 2011 08:04

Bedankt Hexina, je mag trouwens niet vergeten dat wij ook met 1 plant ( een trachycarpus fortunei ) begonnen zijn, de tuin is dan stilaan geworden zoals nu. Ik heb de foto's van jouw palmen gezien, en ze zien er ook heel mooi uit. Voor het overwinteren zal dat geen probleem zijn, ze kunnen best redelijk wat vorst aan. De onze staat in de volle grond, en wordt niet beschermd ( woon wel dicht bij de kust ). Als je ze binnen zet wel op een lichte plaats. Een cordyline is in de volle grond moeilijker te overwinteren. Vooral de 'rode" vorm kan bijna niet tegen vorst.

Jammer dat je zo ver woont, ik heb hier nog enkele plantjes teveel. Mocht je iemand kennen die naar fc plant gaat en die bij jou in de buurt woont, wil ik best enkele meegeven.

Nog veel succes met je planten, en graag foto's !

groetjes, Erna
erna

374 bedankjes

Berichtdoor hexina op 19 mei 2011 08:27

Hoi Erna,

Ik heet trouwens Esther maar werk altijd onder mijn bijnaam hihihi.
Ik weet dat de cordyline weinig tot geen vorst kan verdragen.
Ik had bij mijn vorige 2 jaar geleden alleen een stam staan de rest was weg.
Echter bleek het palmhart intakt en bloeide hij weer vrolijk verder.
Maar de afgelopen winter was ik zwanger en heb ik de tuin door mijn conditie (bekkeninstabiliteit en en een zenuwbeknelling) niks aan de tuin gedaan.
De sneeuw heeft mijn cordyline de das omgedaan.
Mijn man had spijt dat hij niet deze plant had laten overwinteren en nu heb ik dus 2 nieuwe gekregen.

Hahaha ja ik had gelezen dat er een uitstapje is georganiseerd naar jou tuin.
Je kunt je tuin een mooie naam geven en onderhand entree gaan vragen hihihi.

Als iemand uit mijn buurt naar jou paradijsje komt kijken houd ik me zeker aanbevolen voor wat jonge planten. Ik ben zelf ook zo :applaus:

Ik heb voor in de tuin een magnolia staan en een collega van mijn man wilde graag een stekje hebben. Ik heb echt alles geprobeerd maar niks helpt.
Ik help ook altijd graag andere mensen aan planten die ikzelf heb groot getrokken.
Zo heb ik vorig jaar een jonge scheut cordyline weggeven aan een andere tuinfanaat.

Ik heb op het zadenforum gevraagd of er iemand wat zaden heeft van de trachycarpus.
Ik wil er graag zelf een paar groot trekken om er andere een plezier mee te doen en uiteraard ook voor mijzelf.

Mijn laptop is kapot en ik kan en mag op deze even niks installeren of erop zetten.
Hij is namelijk te leen totdat ik mijn nieuwe laptop heb.
Daarna ga ik weer foto's maken en plaatsen.

groetjes Esther
hexina

67 bedankjes

Berichtdoor erna op 19 mei 2011 08:42

hallo Esther,

Ik had dit jaar veel zaden van de trachycarpus fortunei, maar allemaal weggegeven. Maar volgend jaar heb ik er opnieuw, en zal ik zeker aan jou denken. Ik zal dan ook zaden hebben van de chamaerops humilis. Maar zoals gezegd, nog een jaartje wachten..

groetjes, Erna
erna

374 bedankjes

Berichtdoor hexina op 19 mei 2011 10:06

Geeft niet hoor ik bestel als niemand zaden heeft de zaden gewoon bij een erkend palmvrienden bedrijf hihihi.

Hoe krijg je trouwens zaden van de trachy. Hoe zie je het verschil tussen mannetje en vrouwtje??
hexina

67 bedankjes

Berichtdoor Esther op 19 mei 2011 17:39

Hoi Esther,
ik heb nog wel zaden liggen van de Trachycarpus fortunei waar je wat van mag hebben en als je hier langs wilt komen (zal een kwartiertje rijden zijn vanaf Heerlen), kunnen we ook nog wel kijken naar stekken van vaste planten als je wat leuks ziet.
Groetjes, Esther :D
Esther

93 bedankjes

Berichtdoor hexina op 20 mei 2011 08:44

hoi Esther

En dat is de gewone fortunei of de wagnerianus variant???
Das idd echt dichtbij. :D

ik heb echter al een bestelling lopen momenteel en wil niet meteen te veel hooi op mijn vork nemen. Maar super bedankt voor je aanbod. Iedereen is hier echt zo aardig.
Super allemaal.

en trouwens mooie tuin en mooie planten heb jij daar staan zeg :applaus:

groetjes Esther
hexina

67 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video