parkingverkoop palmen

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: parkingverkoop palmen

Berichtdoor lapalmeraie op 31 mei 2011 11:42

:lol:
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor fordbully op 31 mei 2011 14:11

ik ga ook een kijkje nemen, maar vrees voor de prijzen...
fordbully
Bedrijven

25 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 03 jun 2011 14:49

En Marco, ben je nu geweest gisteren ? Hoe was het ? Is het de moeite om zo ver te rijden ?? Want ik zou morgen dan willen rijden... :)
Thx !
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor shusui op 03 jun 2011 17:49

Of de "parkingverkoop " de moeite is weet ik niet.
Maar mss kan je het Arboretum in Bokrijk eens bezoeken, als je toch zo ver wilt rijden.
Dat is daar niet zo ver af. En volgens mij zeker de moeite ;)

Gr,
Sven
shusui

193 bedankjes

Berichtdoor husqy op 03 jun 2011 20:03

Waterboyke schreef:En Marco, ben je nu geweest gisteren ? Hoe was het ? Is het de moeite om zo ver te rijden ?? Want ik zou morgen dan willen rijden... :)
Thx !

ja ben gisteren geweest er stonden er toch veel en de prijzen waren 20€ voor ene met 30 cm stam met blaren bijna 60 70 cm ongeveer de duurste dach ik rond de 200 voor ene met 1.50 stam ongeveer maar ook een paar slechten er tussen binne waren de prijzen hoog en als ge toch komt kunt ge zoals shusui zeg na bokrijk gaan is op de zelfde straat en na de genkerplantencentrum is ook groot is ook nie zo ver als ge straatnaam moet hebben zeg het ma ;)

heb mijn best gedaan :?

groetjes marco
husqy

5 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 04 jun 2011 02:25

Hey Marco, thx voor je info ! :thumb_up: Dat klinkt goed, ik hoop dat de staat van de planten dan ook deftig zijn ?! Bedankt voor de Tip Sven, kan ik idd doen zal kijken hoeveel tijd er over blijft. Naar die 'genkerplantencentrum' wil ik ook wel eens gaan hoor dus stuur maar door die straatnaam Marco ? :)
Zal morgenavond wel posten wat ik allemaal gekocht heb :P
Groeten Dimi ! ;)

Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor husqy op 04 jun 2011 09:00

Waterboyke schreef:Hey Marco, thx voor je info ! :thumb_up: Dat klinkt goed, ik hoop dat de staat van de planten dan ook deftig zijn ?! Bedankt voor de Tip Sven, kan ik idd doen zal kijken hoeveel tijd er over blijft. Naar die 'genkerplantencentrum' wil ik ook wel eens gaan hoor dus stuur maar door die straatnaam Marco ? :)
Zal morgenavond wel posten wat ik allemaal gekocht heb :P

hengelhoefstraat
husqy

5 bedankjes

Berichtdoor Roeland op 04 jun 2011 15:19

Ben voor de middag eventjes gaan zien.
Staan er nog een hele hoop. En ik geloof dat het morgen ook nog parkingverkoop was..
Heb eentje meegenomen van 50cm stam voor 50 euro.
De kruinen waren niet allemaal even mooi. slechts 4 tot 6 bladeren. wel nieuwe speren klaarstaan.
De grootste palmen (200 euro) hadden dan wel een vollere kruin.

Genkerplantencentrum is niet zo ver daar vandaan en hele grote keuze planten (ook exoten) en goede prijzen (met de rest van de tuincentra vergeleken hier in de omtrek)

mvg Roeland
Roeland

7 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 04 jun 2011 22:20

Ik ben vandaag dus ook langsgeweest. De mevrouw buiten was zo gelukkig dat iemand van zo ver de zaak kwam bezoeken en vertelde me dat er gisteren zelfs iemand was van aan de kust ! :)

Er stonden idd nog een heleboel palmen. Maar waar ik een beetje voor vreesde is uitgekomen. Prijzen waren mooi maar de palmen waren niet me'n goesting. :P Lange smalle stammen met 5 bladeren op. Ik kijk vooral naar de stam, het blad is meestal toch niet top. Hier dus niks met deftige stam, sommige erg smal zelfs en er waren ook kromme bij. Vond het gene vette dus maar ja dat kun je nooit op voorhand weten he en daarvoor dien je die eerste keer eens te rijden. ;) In de winkel zelf stonden wel enkele grote palmen die je niet vaak tegen komt, hele grote dikke Brahea Edulis, stond toch op het kaartje maar ik had meer de indruk dat het een armata was. Grote Butia met 2,5 meter stam schat ik, ook een Washingtonia robusta stond met dergelijke stam. Zoals al eerder gezegt waren de prijzen wel duur ja.

De tip van Genkers plantencentrum vind ik wel super, nogmaals thanks Marco hiervoor ! :thumb_up:
Mooie en groot en degelijk tuincentrum met veel planten en keuzes ! Hier heb ik weer vele mooie bloemen gekocht en een Maurelli van +- 1,5 meter. Hier stonden ook zeer mooie grote Butia capitata's voor mooie prijs. Ik heb al 3 capitata's anders had ik er één gekocht want het waren echt prachtige exemplaren met dikke stam. Bij één van de twee Butia's stond zelfs al een bloem klaar om te gaan bloeien ! :o
Ook de standaard palmen waren hier allemaal te vinden. Hier kom ik zeker nog terug. Ook het leuke aan dit tuincenter is dat het helemaal buiten is, dus niet overdekt ! Eén serre is er wel en je kunt er ook gemakkelijke karretjes gebruiken en zelfs in de winkel kun je deze overal vinden, zelfs grote karen indien nodig ! ;) Parking ook genoeg en gezellig tussen de bomen.

Bij het arboretum in Bokrijk ben ik niet meer geraakt, ben nog langs geweest bij kennissen ook dus een mooie dag vol. :) Foto's zal ik morge posten want is vandaag niet meer gelukt.
Groeten Dimi ! ;)

Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor husqy op 04 jun 2011 22:56

hela Waterboyke ben ik blij da ge toch iets heb gevonden voor zo ver terijden nu wachten op foto's :D

groetjes marco
husqy

5 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips