Haha, ik weet niet of de buurvrouw daar blij mee is hoor. Op mn eigen balkon heb ik niet echt plek meer, kan nog net een stoeltje voor mezelf neer zetten. Ik kijk het gewoon aan, heb zelf geen vloer verwarming dus dat zou geen probleem moeten zijn.
vloerverwarming geeft stralingswarmte en heeft een veel lagere temperatuur dan radiatoren, radiatoren geven veel meer warmte af en de lucht word meer opgewarmd waardoor hij droog word, het is zeker zo dat bij vloerverwarming de luchtvochtigheid hoger is. De temperatuur blijft ook constant wat denk ik ook een groot voordeel is.
Vloerverwarming is voor een plant wel de omgekeerde warmte. Juist de kluit wordt van onderen verwarmd, ipv de plant van boven. Verder heb ik geen idee, of een plant dit op prijs stelt, maar onnatuurlijk is het wel.
Heb hier thuis ook vloerverwarming. Nu in de zomer als de vv niet opstaat staan de planten op de vloer. In de winter heb ik gemerkt dat de grond heel snel opdroogt. Simpel op te lossen door een plantenroller of iets dergelijks eronder zetten.
Mijn musa, ravanela, lasiocarpa doen het goed binnen (voor het raam).
Persoonlijk denk ik ook dat een plant meer gebaat is bij de gelijkmatige warmte van vloerverwarming tov een plaats vlak bij een loeiende radiator. Bovendien kun je met onderschaaltjes de luchtvochtigheid plaatselijk heel mooi verhogen. Een koude vloer lijkt me voor planten ook niet ideaal...
Jouw planten stonden van de winter binnen hè John. Vergeet niet dat alle planten het dan moeilijker hebben door de veel kortere dagen, minder licht etc. En een aantal planten doet het binnenshuis überhaupt niet zo goed als buiten. Bv. een basjoo.
Inderdaad, maar deze winter (wil het er nog niet over hebben brrrrrrr) gaan ze allemaal naar de zolder, heb gemerkt dat het klimaat op zolder meer gewaardeerd wordt.