Vrijdag wil ik mijn gras maaien. De grasmaaier dacht daar echter anders over waardoor ik ongeveer een uur tevergeefs heb geprobeerd het aantrekkoord terug te borduren op de juiste plaats.
Uiteindelijk heb ik hem maar wijselijk binnen gebracht bij een speciaalzaak.

Om de tijd verder nuttig te besteden heb ik dan maar de border in de voortuin afgemaakt.
De bedoeling is natuurlijk dat de Tradescantia de bodem volledig gaat bedekken.

Zaterdag ben ik eindelijk mijn Fargesia robusta Campbells gaan ophalen om de bamboehaag verder te beplanten. Ik heb meteen een pol Fargesia sp. jiuzhaigou 1 meegenomen en kreeg er nog 2 flinke Phyllostachys aureosulcata 'Spectabilis' bij

Ook kreeg ik nog wat Geranium macrorrhizum mee voor in de borders.
De tuin van Jan is trouwens geweldig. Naast de bamboe staan er ook 2 joekels van Gunnera's waarvan de grootste al bladeren heeft van meer dan 2m !
Natuurlijk ben ik door al het praten over de planten vergeten foto's te maken

Ik zou op de terugweg nog bij Paul langsgaan maar het bezoekje in St-Lievens-Houtem liep een beetje veel uit

Bij thuiskomst meteen aan het graven geslagen. Enige nadeel is dat er behalve een liguster haagje ook nog een hoop aarde lag... mooi uit het zicht. Die moest dus eerst weg

De Phyllostachys staan voorlopig in pot. Daar ga ik eerst nog over nadenken.
En dan nu de foto's:
Ik heb de pol opgedeeld en op 2 andere plaatsen ook nog deze bamboe gezet. Maar hij is nog zo fijn dat je hem op foto's nauwelijks ziet

Ook zijn de ornata en de sikkimensis red tiger van 19/6 de grond ingegaan, net als enkele Lonicera's.
Daarna ben ik begonnen aan het plantgat voor de Trachycarpus van 19/6. Halverwege ben ik gestopt. Beenhard die grond. Dat project wordt in de loop van deze week verder gezet