Ja Bart ik geef speciale voeding
Nee, dat zijn inderdaad foto's vanuit een verschillend standpunt.
Ik had ze ook niet gemaakt met het idee te vergelijken maar zocht het later pas op en wilde het verschil aantonen. De rechterkant van de eerste foto is bv nog snel even in de ochtend gemaakt voor dat ik naar de trein moest sprinten. Geen tijd om mooi te kaderen en bovendien met de GSM. Die gele kleur is van de halogeenlamp naast de voordeur die net aangesprongen was

Aan de stenen muur op de achtergrond zie je goed dat ik verder weg stond...
Die border is qua oppervlakte exact hetzelfde gebleven... maar wat een verschil zonder of mét beplanting hé

Ik zal direct anders even (speciaal voor JM) eentje maken vanuit hetzelfde standpunt
De Tetrapanax doet het inderdaad héél goed. Hij stond voordien ook in de volle grond maar tegen de afscheiding links. Daar heeft hij een jaar lang bijna niets gedaan. De scheutjes die er nu nog staan op die plek zijn ook klein gebleven (ongeveer de maat van jou J-M). Ik vermoed dat het soort grond dus belangrijk is en met name het watervasthoudendvermogen (nieuw woord

).
Dát is immers ook de reden dat die border juist dáár in de vorm is aangelegd. De grond is en blijft daar veel vochtiger dan in de rest van de tuin.
Verder ontdekte ik nog iets leuks gisteren;
Mijn winnende Cycas van de fotowedstrijd waarvan de winterflush volledig kapot was gegaan in het voorjaar flusht opnieuw
En.... gisteren ben ik VERF gaan halen!!!