trachycarpus wagnerianusjes aanschaf

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Re: trachycarpus wagnerianusjes aanschaf

Berichtdoor hexina op 29 nov 2011 09:51

cpo schreef:mooi zijn ze mag ik weten wat je ervoor hebt betaald? Ik heb van het voorjaar net zo'n waggie gekocht, ook gelijk omgepot, ik laat hem deze winter wel binnen overwinteren, ik heb hem op een beurs gekocht voor 5 euro, vond het een meeneemprijsje!

Ik heb de waggie idd ook omgepot meteen en had begrepen dat deze uit de kassen kwamen.
Echter staat mijne nu juist wel gewoon buiten. De kweker rade mij aan hem bij langere tijden tempraturen onder de -3 ik hem wel even vorstvrij moest zetten.
Dus hij staat nu nog steeds gewoon buiten tegen de gevel aan. Er staan daar meerdere palmen en het is daar beschut. Ze doen het echt prima. Ik heb alleen de zaailingen op de koele slaapkamer staan sinds die laatste korte vorstperiode.
"Een dwaas ziet niet dezelfde (palm)boom als een wijze."
hexina

67 bedankjes

Berichtdoor cpo op 29 nov 2011 10:44

Ik heb nu 3 waggies. 2 van een stam van 11 meter, 1 daarvan groeide deze zomer vrij snel, maar was niet helemaal lekker zo waaide er 2 bladeren af en leek hij een beetje speerrot te hebben :shock: Hij is wel hersteld maar voorzichtig moeten we wel zijn want nu zijn ze in rust, de andere die net zo groot is, heeft geen enkele groei vertoont. Toen we ze kochten hadden ze ook amper wortel dus hopelik heeft hij daar zijn energie in gestoken. De kleinste van 5 euro die groeit wel maar zeer traag. Hij staat nog steeds buiten, maar bij koudere temperaturen gaat ie mooi naar binnen, deze wordt heerlijk vertroeteld zolang hij nog tilbaar is enzo, haha
Groetjes, Corrine

http://www.corrinep.nl
cpo

52 bedankjes

Berichtdoor palmgek op 29 nov 2011 10:57

hexina schreef:De kweker rade mij aan hem bij langere tijden tempraturen onder de -3 ik hem wel even vorstvrij moest zetten.
Dus hij staat nu nog steeds gewoon buiten tegen de gevel aan. Er staan daar meerdere palmen en het is daar beschut. Ze doen het echt prima.

Prima advies :thumb_up: Echter helaas voor mij haast niet toepasbaar :( Als het eenmaal binnen staat blijft het binnen tot het voorjaar. Is beter voor mijn rug en de sfeer in huis ;) Het geeft altijd zon spoor van potgrond en rommel door het huis, waar mijn vriendin niet erg blij van wordt :shock:

Groeten, Richard
Não faz mal!

2022 minimum 24,7 - maximum 33,6
2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
palmgek

459 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 01 dec 2011 15:56

:lol: Héél herkenbaar :fluiten:
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor cpo op 01 dec 2011 17:37

hmmm hebben wij geen last van, we zijn beide net zo gek, dus blubber/aardesporen kan ons niet boeien, daarbij hou ik van schoonmaken, heb ik weer wat te doen, hahahaha :? :D
Groetjes, Corrine

cpo

52 bedankjes

Berichtdoor Marc_S op 01 dec 2011 17:55

Mijn vrouw boeit dat ook niet, Ze is mij aan het vertellen welke palmen naar binnen moeten.
Ik heb dit jaar een Waggy gekocht en deze staat nog in de pot, 1 meter stam en als het vriest kan hij mijn schuurtje in.
Mijn vrouw had hem al in de woonkamer toe bedeelt, daarbij is mijn woonkamer 8 bij 4 meter en daar staat ook nog een papegaai met grote kooi in.
Ik ben heel gelukkig met mijn vrouw, daar kan alles bij, logeerkamer staat vol en het andere kleine kamertje ook al. Slaapkamer staat nog niets.
Ze doet de strijkwas onder de bananenboom.

Het huis is er voor mij en ik niet voor het huis.
Daarbij is alles zo weer schoon.
Marc_S

65 bedankjes

Berichtdoor cpo op 02 dec 2011 10:57

Kijk marc daar heb je volkomen gelijk in, dat is ook ons motto! we houden van mooie spullen maar het huis is er om in te leven en van te genieten en bij ons staan ook overal planten waar het maar past, haha In de winter is het binnen een soort tropische binnentuin.
Groetjes, Corrine

cpo

52 bedankjes

Berichtdoor hexina op 02 dec 2011 13:47

oooo nee ik heb hier een peuter en een baby rondrennen en kruipen en die gaan overal aan.
Heb wel de nodige planten op de slaapkamer en de zolder dat boeit niet.
Voor mijn rug met die kleine waggie hoef ik niet te vrezen want zelfs mijn zoon kan deze tillen.
En voorlopig zijn de weergoden met ons en onze exoten
"Een dwaas ziet niet dezelfde (palm)boom als een wijze."
hexina

67 bedankjes

Berichtdoor cpo op 02 dec 2011 13:51

ja goed he ik ben zooo blij dat de winter nog even uitblijft en van mij mag hij zooooo ver weg blijven ook!
Groetjes, Corrine

cpo

52 bedankjes

Berichtdoor Marc_S op 02 dec 2011 15:16

Ja met kerst tot en met oud op nieuw sneeuw en temperaturen rond het vriespunt en na nieuwjaar weer deze temperaturen.
Maar we hebben het niet voor het kiezen en we kunnen echt blij zijn met het weer.
Esther, ik heb die Bismarkia gezien en ze vroegen er "maar" €239 voor.

Namaste, Marc
Marc_S

65 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen