ik heb ze nog geen enkele keren ingepakt en het heeft hier maar 2 keer gevroren en beide keren kwamen ze zonder beschadigingen de kou door:D
ik ben egt super tevreden met mijn sikkimensis.
hij kan egt heel goed koude dagen aan en blad begon pas in tescheuren met de laatste storm.
want de beschutting heeft geen blad meer daardoor kon de wind dit keer goed bij de bananen komen.
de basjoo ben ik niet tevreden mee.
hij heeft het hele jaar alleen maar lopen etteren pas in de herfst begon hij te groeien.
als het nog egt gaat vriezen wil ik hem inpakken want ben bang als ik hem uitgraafd dat hij dan weer heel jaar loopt te etteren.
als hij buiten blijft staan hoeft hij niet aan te passen en gaat hij het goed doen al in begin van voorjaar.
de sikkimensis ga ik dan wel uitgraven want ik wil hem egt niet verliezen en die stam wil ik houden.
ik ben blij dat ik ze het nieuwjaar in krijg voor dat ik ze ga overwinteren zo is de overwinterings tijd lekker kort.
en heb ik goede kansen dat hij perfect overwinterd.
waar ik heel erg benieuwd naar ben is ben ik misschien de enige in nederland die nog bananen hebt in volle grond en zonder in te pakken heeft? ik ga weer nieuwe fotos in het nieuwjaar maken ben benieuwd naar julie fotos van jullie bananen in volle grond op dit moment

groetjes chris