bananen in volle grond op 2e kerstdag!!!

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

bananen in volle grond op 2e kerstdag!!!

Berichtdoor gineu18 op 31 dec 2011 13:12

deze fotos zijn van 26 december.
ik heb ze nog geen enkele keren ingepakt en het heeft hier maar 2 keer gevroren en beide keren kwamen ze zonder beschadigingen de kou door:D
ik ben egt super tevreden met mijn sikkimensis.
hij kan egt heel goed koude dagen aan en blad begon pas in tescheuren met de laatste storm.
want de beschutting heeft geen blad meer daardoor kon de wind dit keer goed bij de bananen komen.
de basjoo ben ik niet tevreden mee.
hij heeft het hele jaar alleen maar lopen etteren pas in de herfst begon hij te groeien.
als het nog egt gaat vriezen wil ik hem inpakken want ben bang als ik hem uitgraafd dat hij dan weer heel jaar loopt te etteren.
als hij buiten blijft staan hoeft hij niet aan te passen en gaat hij het goed doen al in begin van voorjaar.
de sikkimensis ga ik dan wel uitgraven want ik wil hem egt niet verliezen en die stam wil ik houden.
ik ben blij dat ik ze het nieuwjaar in krijg voor dat ik ze ga overwinteren zo is de overwinterings tijd lekker kort.
en heb ik goede kansen dat hij perfect overwinterd.
waar ik heel erg benieuwd naar ben is ben ik misschien de enige in nederland die nog bananen hebt in volle grond en zonder in te pakken heeft? ik ga weer nieuwe fotos in het nieuwjaar maken ben benieuwd naar julie fotos van jullie bananen in volle grond op dit moment :P
groetjes chris

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
ik kan niet wachten dat het weer zomer is EXO-MUSA.
gineu18

5 bedankjes

Re: bananen in volle grond op 2e kerstdag!!!

Berichtdoor Rob op 31 dec 2011 14:44

Bij gebrek aan sneeuw : Ik heb hier witte rozen in bloei staan (en dat op oudjaarsdag.... :roll: ).
Het zijn dan wel geen bananen, maar minstens zo bijzonder.

08/09, -14.7°C__14/15, - 3.6°C__20/21, -9.1°C
09/10, -10.0°C__15/16, - 5.9°C__21/22, -5.2°C
10/11, - 7.9°C__16/17, - 7.9°C__21/22, -6.9°C
11/12, -14.7°C__17/18, - 8.3°C__22/23, -7.1°C
12/13, - 7.9°C__18/19, - 7.5°C
13/14, - 0.8°C__19/20, - 2.8°C
Rob
Beheerder
Beheerder

1136 bedankjes

Berichtdoor gineu18 op 31 dec 2011 14:49

ja dat is zeker waar rozen die op oudjaar bloeien is idd bijzonder.
ik heb volop bloeiende leeuwenbekjes staan op oudjaar:P
ik kan niet wachten dat het weer zomer is EXO-MUSA.
gineu18

5 bedankjes

Berichtdoor palmgek op 31 dec 2011 15:30

gineu18 schreef:waar ik heel erg benieuwd naar ben is ben ik misschien de enige in nederland die nog bananen hebt in volle grond en zonder in te pakken heeft? ik ga weer nieuwe fotos in het nieuwjaar maken ben benieuwd naar julie fotos van jullie bananen in volle grond op dit moment

Je bent in ieder geval niet de enige met de bananen nog onbeschermd in de volle grond ;) Hier staan de Basjoos ook nog lekker buiten. Als het weer zo blijft ga ik dat ook zeker niet veranderen. Mocht het plots toch gaan vriezen heb ik het zaakje zo omwikkeld met wat noppenfolie. En voor serieuze vorst heb ik nog een lichtslang achter de hand die er ook in 10 minuutjes omheen zit :thumb_up:
Geweldig zo'n winter ;)

Afbeelding

Groeten, Richard
Não faz mal!

2022 minimum 24,7 - maximum 33,6
2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
palmgek

459 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 01 jan 2012 19:26

Ik denk dat er nog velen zijn met de Basjoo's nog recht hoor :)
Hieronder een vrij recente foto van mijn tuin. Ik heb de Basjoo's even snel aangeduid ;)
Veel blad is al beschadigd door de stormen paar weken terug en ik heb ook al veel blad gesnoeid omdat ze in men weg zaten bij het uitgeraven van andere planten :tong:
Als het zo doorgaat dan zit de kans er dik in dat ik de stammen gewoon overhoud zonder enige bescherming :thumb_up:
Het grappige is dat ik speciaal deze winter een keer de grootste stammen van de Basjoo heb uitgegraven en binnen gezet omdat ik die ook eens wou behouden en zo wat groter wil krijgen, had ze beter laten zitten... :D
Ik laat de Basjoo dus steeds gewoon aan zijn lot over zonder iets van bescherming, bescherm al genoeg zoals je wel kunt zien :P

Afbeelding
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor Alexander op 10 feb 2012 06:49

Ik hoop dat de mijnen nog in leven zijn. Na deze extreme kou!

Had ze dit jaar ook niet afgedekt zoals anders in de herfst met blad.

Alexander
Alexander

33 bedankjes

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers