Ik kwam hier afgelopen nacht niet verder dan -1,5C in de tuin, waardoor ik in tegenstelling tot de nacht ervoor nu de "warmste" was van de omliggende amateurstations die veelal een minimum temperatuur hadden van rondom -2. In eerste instantie was ik naar buiten gelopen om te kijken of er iets zou kunnen zijn wat de meting had beinvloed maar dit bleek niet het geval.
Andere signalen uit de tuin zoals halfgroen Musa blad, nog altijd bloeiende geraniums, een nauwelijks bevroren bovenlaag van de grond. De lichtslangen die ik normaal rondom de Phoenix en Washingtonia draai zijn nog niet aanwezig dus die konden ook niet aan. Een Washingtonia vertoont over het algemeen donkergroene plekken die later op de dag weer verdwijnen, ook die waren niet aanwezig. Nergens tekens te constateren van koudere temperaturen, waardoor deze winterprik hier in ieder geval weinig heeft voorgesteld.
Overigens een klein deel van Zeeland, waaronder het officiele KNMI station heeft nog helemaal geen vorst kunnen meten!