Palmzaden uit Portugal komen uit!

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Re: Palmzaden uit Portugal komen uit!

Berichtdoor El Manolo op 15 dec 2009 16:13

Hey Paul

Merci voor de duidelijke info.

Als ik je goed begrijp, dan is er dus geen enkel probleem met het uitvoeren van kleine hoeveelheden zaad. Enkel voor Ceratozamiasoorten is dit verboden mits een geldig certificaat. Maar (hier komt ie ^^) In de ogen van een leek, lijken de zaden van gewone palmvarens toch enorm op die van Ceratozamiasoorten. Dus zie ik hieromtrent ook geen enkel probleem.
El Manolo

0 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 15 dec 2009 17:22

El Manolo schreef: In de ogen van een leek....

Ik vrees dat douane-beambtes niet onder de groep 'leken' vallen.
Die zijn er immers specifiek op getrained om te herkennen wat wel en wat niet mag.
De juiste plant er bij weten is natuurlijk een ander verhaal ;)

Vrgr
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 15 dec 2009 19:32

Maar (hier komt ie ^^) In de ogen van een leek, lijken de zaden van gewone palmvarens toch enorm op die van Ceratozamiasoorten. Dus zie ik hieromtrent ook geen enkel probleem.

Als ze je er houden komen we je wel een bezoekje brengen hoor 8-)
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor zaagmans op 15 dec 2009 19:50

Christophe schreef:Op de nieuwe website die ik aan het bouwen ben (Engelstalig) kan je op een land klikken

Wordt het op een kaartje "op een land klikken" of op een woord van het land. Als je wil kan ik er wel voor zorgen dat je een klikbare kaart krijgt die dan weer doorlinkt naar jouw infopagina. Je zegt het maar he :)
zaagmans

1 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 15 dec 2009 20:03

Voorlopig is het gewoon het woord. Het idee dat je aangeeft is ook al in me opgekomen voor later. Misschien is dit te realiseren met Google Earth?

Ik moet het gewoon nog even doordenken. Mensen hebben de grenzen getrokken, maar de natuur houdt hier natuurlijk geen rekening mee. Zo kan het zijn dat een palmboom inheems is in Noord Mexico en Zuid Californië.

Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor paul op 15 dec 2009 21:55

Hallo,
ceratozamia-zaden zijn vrij gemakkelijk te onderscheiden van dioon-zaden, maar sommige zaden van ceratozamia-soorten zijn praktisch niet te onderscheiden van sommige zamia-soorten. In het slechtste geval worden bij nazicht alle zaden afgenomen ter kontrole, en dan ben je natuurlijk ook nog niet thuis! Zoals Niek schrijft, douaniers zijn geen echte leken.
Groeten,
Paul
paul

28 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 16 dec 2009 00:12

Christophe schreef:Mensen hebben de grenzen getrokken, maar de natuur houdt hier natuurlijk geen rekening mee. Zo kan het zijn dat een palmboom inheems is in Noord Mexico en Zuid Californië.

Christophe

Juist daarom is een kaart handig omdat je dan automatisch met grotere verspreidingsgebieden kunt werken dan met woorden lijkt me, nee?

Vrgr
Niek
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 16 dec 2009 00:20

lapalmeraie schreef:
Christophe schreef:Mensen hebben de grenzen getrokken, maar de natuur houdt hier natuurlijk geen rekening mee. Zo kan het zijn dat een palmboom inheems is in Noord Mexico en Zuid Californië.

Christophe

Juist daarom is een kaart handig omdat je dan automatisch met grotere verspreidingsgebieden kunt werken dan met woorden lijkt me, nee?

Vrgr
Niek

Dus je zou de verspreidingsgebieden kunnen aanduiden denk je? Maar deze gaan elkaar dan toch overlappen? ... Nog niet echt op doorgedacht hoor, maar het zou super zijn als dit mogelijk is. Ik zou het zelf zo leuk vinden om een verspreidingsgebied aan te duiden, en dan alle inheemse planten kunnen zien in één oogopslag. (welja per categorie, palmen, bananen, ...)

Ideeën zijn welkom hoor, want op dat puntje ben ik er nog niet uit.

Alvast bedankt voor het meedenken!!! :D

Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 16 dec 2009 00:30

Natuurlijk. Gewoon een symplistisch kaartje voorzien waarop je kunt doorklikken. Ik zou de gebieden wel ruim nemen. Niet veel meer dan 4 zones per continent bijvoorbeeld. Anders maak je het onnodig ingewikkeld. Hoe gedetailleerder de opsplitsing des te meer overlapping immers.
De zones kun je vooral afstemmen op de geografische eigenschap (bergen, woestijn, stedelijk) zo komen de planten ook redelijk overeen.

Je kunt eventueel Google Earth gebruiken zodat men via Streetview kan kijken of die plant daar echt staat :lol:
Nee, serieus, ik zou eerder een heel eenvoudig kaartje pakken hiervoor.

Zo kan je als je op vakantie gaat, zoals El Manolo, doorklikken op bv. midden Amerika en krijg je een globale indruk van al het lokale groen.

Vrgr
Niek
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 16 dec 2009 00:32

Je kunt eventueel Google Earth gebruiken zodat men via Streetview kan kijken of die plant daar echt staat

:lol:

Welja, precies, een grote kaart maken, met dan de verspreidingsgebieden erop. Ik bekijk het hoor ;)

Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen