Herbert schreef:We zijn nu weer terug om de zaadzakken te sealen met lood. Het is hier best koud en hoop dat ik nog op tijd in Delhi terug ben voor geminisectus in V. want het begint hier elke dag meer te sneeuwen.
Bijgaand nog wat plaatjes. Zover ik weet is Alexander hier ook geweest en laat ik de rest van alle info aan hem over.
Herbert
Hallo Herbert,
Leuk je hier ook te zien. En te zien waar ik afgelopen november fotos heb genomen.
Op die bergrug staat het vol met T. takil. Daar waren ze ook volop zaad aan het oogsten.
De hoge berg is inderdaad Panchachuli. Ooit heb ik mede dankzij het artikel op Herberts website over Trachycarpus takil in India de lokatie kunnen vinden. De foto van de Panchachuli heeft daarbij geholpen. Je kan zo, n foto maar van 1 kant nemen. Dus met google-earth heb ik toen gekeken waarvandaan die foto gemaakt kon zijn. Kwam uit bij de Kalamuni Pass. In werkelijkheid was hij een paar kilometer verderop genomen vanaf de bergkam waar Herberts recente fotos zijn genomen.
Ook het Googlen op plaatsnamen zoals Munsyari en Kalamuni heeft mij de weg gewezen. Deze namen komen geregeld voor in publicaties over Trachycarpus takil.
En toen ik in 2010 wat geprinte fotos van Gardenpalms aan Narendra Kumar liet zien, een lokale berggids wist hij meteen waar de palmen groeiden.
Wat betreft het gesteggel, daar heb ik mij nooit veel van aangetrokken. Heb slechts geprobeerd de fabels/sprookjes uit de wereld te helpen. Daar is niemand mee gedient.
Ben daar aardig in geslaagd heb ik het idee.
Alexander