Palmzaden uit Portugal komen uit!

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Re: Palmzaden uit Portugal komen uit!

Berichtdoor Christophe op 16 dec 2009 16:58

Hey Niek, dat ziet er ook interessant uit hoor en lijkt me een goed idee.

Hoewel ik het andere idee ook wel leuk vind. Ik kan me bv. voorstellen dat videomaster graag de planten die je van nature in Thailand vindt graag op één pagina wilt zien staan ... Of zoals El Manelo graag de planten wilt kennen die je in Mexico kan vinden. Het is dus beide wel een leuk idee, het is maar hoe je het bekijkt. Uit menselijk standpunt (met grenzen) of natuurlijk standpunt.

Maar jouw idee zal er zeker inkomen hoor. Per land is iets wat ik bij het maken van de website zal merken of het mogelijk is of niet. Zo zijn er planten waarbij staat dat ze inheems zijn in Centraal Amerika en begin dan maar om dit per land op te delen ... dus daarbij is jouw ideetje beter ;)

Is het mogelijk om een soortgelijk kaartje zoals Niek op te delen in stukken Zaagmans?

Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor zaagmans op 16 dec 2009 18:56

Update: Eindelijk foto's gemaakt! De Humilissen zijn al flink groot zo'n 10cm. Ik denk dat ik (per ongeluk, geen enkele palmenwijsheid, ik doe maar wat :twisted: ) de perfect omstandigheden heb gecreeerd: Boven de verwaring +20 graden, op de vensterbank dus overdag veel licht en 's avonds zijn de gordijnen dicht, dus blijft alle warmte lekker daar hangen. Vinden ze denk ik fijn.

Wat ook leuk is, is dat de Canariensissen ook zijn uitgekomen. Ze hadden al vrij snel een soort worteltje dat uit het zaadje kwam, maar nu hebben er ook al een paar een groen steeltje. Ik heb de canariensissen met rood omcirkeld :P

Ik heb nog een hoop zaadjes over, die ga ik denk ik in maart planten in de volle grond. We zien wel :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
zaagmans

1 bedankjes

Berichtdoor zaagmans op 16 dec 2009 19:01

Christophe schreef:
zaagmans schreef:
lapalmeraie schreef:Natuurlijk. Gewoon een symplistisch kaartje voorzien waarop je kunt doorklikken.

Chris en Nick: Ok, als jullie willen wil ik wel de code voor je maken. Zoek even op google een leuk plaatje van de wereld, geef me even aan hoe je de gebieden wilt scheiden en naar welke url deze gebieden dan doorgelinkt moeten worden. :D

Alvast bedankt Zaagmans!

Dus je moet gewoon een jpeg van de aarde hebben? ... en hoe moet ik aanduiden hoe de gebieden moeten weergegeven worden? ... Het wordt immers niet met landen gedaan, of best wel Niek?

Christophe

Ja elk plaatje is goed en als je dan met bijvoorbeeld even een gebied omcirkeld en idd met een cijfer aangeeft hoe je het klikbaar wil hebben én even de pagina link, dan maak ik het voor je.

Het voorbeeldplaatje dat je plaatste zou al werkbaar zijn al zou ik een iets grotere kaart pakken (wordt zeker geresized door het forum :)) Als je de link nog niet weet, geen probleem, kunnen we natuurlijk later nog toevoegen.
zaagmans

1 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 16 dec 2009 19:30

Ja hoor, juist nog een duidelijker plaatje vinden. Alvast bedankt dat je dit wilt doen voor me.

De zaailingen zien er leuk uit. Ik hoop alleen dat je nadien niet te veel last zult hebben met ze uit elkaar te halen ... als je dit doet, neem dan een emmer water, en spoel de grond goed van rond de wortels. Daarna de plantjes voorzichtig uit elkaar halen en in aparte potjes planten ;)

Ik vermoed dat er in de lente Chamaerops humilis en Phoenix canariensis te koop staan bij de zoekertjes 8-)

Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor amourath op 16 dec 2009 22:08

zaagmans schreef:Ja elk plaatje is goed en als je dan met bijvoorbeeld even een gebied omcirkeld en idd met een cijfer aangeeft hoe je het klikbaar wil hebben én even de pagina link, dan maak ik het voor je.

... en geen gebieden laten overlappen, want dat werkt niet in een clickable map ;) (en met een javascriptje kan je dan een multiselect doen, maar dat gaat misschien al wat ver...)
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 16 dec 2009 22:28

Christophe schreef:Ik hoop alleen dat je nadien niet te veel last zult hebben met ze uit elkaar te halen ... als je dit doet, neem dan een emmer water, en spoel de grond goed van rond de wortels. Daarna de plantjes voorzichtig uit elkaar halen en in aparte potjes planten ;)

Hier staat stap voor stap beschreven hoe je een palmzaailing moet verspenen ;)

Vrgr
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor zaagmans op 17 dec 2009 08:36

lapalmeraie schreef:Hier staat stap voor stap beschreven hoe je een palmzaailing moet verspenen ;)

Vrgr
Niek

Jaja! Ik ga ze nu echt verspenen. Point taken! :lol:
zaagmans

1 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 17 dec 2009 10:42

:lol:
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor KevinC op 17 dec 2009 13:18

Ziet er goed uit. ;)
Als je ze verspeent zorg er dan voor dat je ze in voldoende diepe potten zet. ;)

Chamaeropsen en Phoenixen maken snel veel lange wortels aan. ;)

Grts
Groetjes,
Kevin
KevinC

60 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 17 dec 2009 13:24

Inderdaad! Zie hier een Phoenix d. tijdens het verpotten

Phoenix dactylifera 200904.1.JPG
Phoenix dactylifera 200904.1.JPG (613.72 KiB) 4274 keer bekeken

Vrgr
Niek