stefan78 schreef:Berry schreef:Ben zelf ook een echte olijfbomen liefhebber! Dit komt mede door de geschiedenis/betekenis die aan de boom zit, niet alleen dat die zo mooi is!
Hoop dat snel je droom mag uitkomen, en dat je een oude, mooie olijfboom in je bezit hebt! Maar je kan toch al trots zijn op de exemplaren die je daar hebt staan!![]()
Gaan die de volle grond in?
Hey Berry, bedankt voor je bericht!
Ik snap zo hard wat je bedoelt! De geschiedenis die aan zo'n boom kleeft, spreekt echt tot de verbeelding, hé. Die van mij moeten nu 80 à 90 jaar oud zijn of zo. Fantastisch. Liefst van al zou ik een eeuwenoude boom aanschaffen waarvan ik het verleden kan achterhalen. Maar laat ons vooral realistisch blijven. Hoewel, ik ben van plan zelf zo'n boom te gaan kopen in Noord-Spanje.
Het is trouwens inderdaad de bedoeling dat beide bomen op termijn de volle grond in gaan, maar omdat we nog niet 100% zeker zijn dat we in dit huis blijven wonen, wacht ik daar nog even mee. Ze staan nu op een binnenkoer ('k heb die twee grote olijfbomen pas sinds oktober) om te overwinteren, maar verhuizen wellicht volgende maand naar de tuin. Daar krijgen ze een vast plekje toegewezen en een plantenbak (die ik rond de pot bouw) die ik binnenin goed kan isoleren. Ideaal zou zijn als ze 's winters weer naar het beschutte terras kunnen verhuizen waar ze nu staan, maar die bomen zijn echt veel te groot en vooral ook te zwaar om te verplaatsen. Dat zit er dus niet in.
Hoi Stefan,
Inderdaad, dat is het mooie aan de Olijfboom, de geschiedenis. Helaas kan je deze nooit achterhalen!

Wat mooi is, is als je deze boom telkens weer doorgeeft in de familie en zo generatie's oud kan worden! Alleen denk ik dat het na 100 jaar steeds moeilijker is om van plaats te ruilen!
De olijfboom wordt ook veel aangeschaft tijdens huwelijken als symbool van de eeuwige liefde, dit vind ik ook wel iets hebben. Zo kan ik nog veel opnoemen wat de Olijfboom zo speciaal maakt, gewoon een pracht boom

Dan zou ik ze nog maar lekker in pot houden, totdat jullie eruit zijn als jullie gaan verhuizen of niet!

Succes ermee, bedankt voor je reactie