goede dag
ik heb gelukkig geluk gehad met mijn canna cleopatra.
ik had 2 planten in tuin staan elk zon 30 a 35 scheuten van net boven de grond tot bloeiend.
maar ik was een beetje lui in de winter en heb ze een week lang rond de -4 laten staan waarvan een nacht zelfs -6 heeft gevroren.
toen het weer eventjes dooide heb ik me bananen uitgegraven die het allemaal nu super doen binnen
maar ik dacht ik ben nou tog bezig dus begon ik de twee grote dode canna bossen uit te spitten.
en begon ze scheut voor scheut uit elkaar te trekken in hoop op een overlever.
en idd ik vond drie kleine scheutjes die diep tussen de dode planten waren verborgen.
die netaan nog een beetje groen waren.
1tje was zelf helemaal nog groen die met zn kopje net uit de grond stak.
en ik vond nog 2 kleine knolletjes die een puntje aan het vormen waren die nog diep onder de grond zaten.
en snee ik het witte deel eraf.
beide hadden maar 1 a 2 net beginnende worteltjes daarna heb ik ze in 4 potten verdeeld en op slaap kamer gezet ze hebben 2 weken niks gedaan.
en diegene met de groene punt begon bruinig te worden
dus ik dacht dat ik ze kwijt was
wel zonde hij heeft zo mooi en extreem hard gegroeid en gebloeid
want hij begon in de lengte als zaailing en heb hem toen door tweeen gedeeld
toen hij 2 scheutjes kreeg.
en uiteindelijk gewoon elke stek meer dan 30 scheuten gemaakt aan het eind van jaar
heb een paar mense die ze heel graag wilde hebben.
maar ik hoopte dat er 1 het zou halen zodat ik dit jaar weer opnieuw kan genieten van ze.
nou heb ik tijdje niet gekeken en zag eergister dat ik de kamer binnen kwam.
dat alle scheuten en zelfs de 2 witte knolletjes al een compleet blad had gemaakt de grootste al 2 bladeren
dus ik heb egt mazzel gehad:)
ik ben vergeten fotos te maken maar dat zal ik snel doen waneer ik weer bij me vader bent.
ohja dit soort schijnt maar een meter hoog te worden.
maar de laatste bloeiende scheuten waren 1.90 a 1.95 meter hoog
ik was al blij dat ik ze niet voor me bananen had gepland wat eigenlijk het oorspronkelijke bedoeling was.
hier een foto kan je goed zien dat ze wel uitgeschoten zijn banaan is 2.10 meter:P
fotos van de stekjes nu volgen nog
op 1 augustus zn eerste bloem

bloem dicht bij dicht bij

dit is op eerste kerstdag banaan 2.10 meter hoogste bloem steel canna 1.95 Meter

nu heb ik al grote stekken zo groot waren ze pas eind mei ik ben benieuwd hoe hoog ze dit jaar zullen worden