Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in, de eigenaar wist totaal niet wat deze palmen waard zijn. Vanwege de stam en de grote denk je natuurlijk meteen aan heel erg veel geld.
Het is goed om te lezen dat ze minder waard zijn en dan is de overweging ook een stuk groter. Zonde als je er 150 voor gaat betalen en na een maand begint deze steeds slechter te worden..
Voordat de palm naar buiten gaat wil ik dat de palm eerst goed wortelt op kamertemperatuur. Als dat eenmaal het geval is dan ga ik pas kijken of de temperaturen overdag maar ook in de nacht niet te veel zakken beneden de 10 graden.
Ik hoop dat ik met de kwekerij kan overleggen voor de winterperiode. Dit zou natuurlijk geweldig zijn, voor mij (stiekem ook mijn ouders

) en de palm zelf. Binnen is het natuurlijk stuk donkerder, en staat de palm al snel in de weg.
Helaas willen mijn ouders nog geen volwas T.fortunei in de volle grond hebben staan maar mag wel 0-5 jarige planten in de grond zetten

Daarom is het ook mooi om een eens groter exemplaar te hebben, dan alleen kleinere..