wie is al begonnen ???

In deze rubriek kan je al je vragen en tips posten in verband met het beschermen van exotische planten in de winter.

Re: wie is al begonnen ???

Berichtdoor Pater-ik op 26 dec 2009 10:58

Hallo,
Oppassen heren volgende week is er nog steeds kans op lichte nachtvorst, hou die winterbescherming maar kort bij de hand. :cry:
Grtjs
Patrick
Pater-ik

23 bedankjes

Berichtdoor Davy op 26 dec 2009 23:54

Geen bang hebben van de nachtvorst. Bij mij is ook alles terug uitgepakt! De palmpjes hadden vandaag een zonovergoten dag. Dan nemen ze die nachtvorst er wel graag bij. Als het regent zet ik gewoon terug de vissersparaplu boven de Jubea!
Davy

12 bedankjes

Berichtdoor amourath op 28 dec 2009 17:41

Toch niet te ver lopen met die bescherming... als we dit artikel mogen geloven gaan we ze straks hard nodig hebben! :|
Het zal gelukkig niet zo nat zijn als vorig jaar, maar -15 is toch wel bibberen! Afbeelding
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 28 dec 2009 20:41

Ja! Ik las ook het weerbericht van volgende week en zag al temperaturen van -11°C 's nachts in Oost-Vlaanderen. :shock:
Had net alle winterbescherming van de nog resterende planten gehaald in de serre wegens de oplopende temperaturen. De Trachy en Chamaerops had ik zelfs uit de serre gehaald en in de zon gezet. Vanavond heb ik ze weer teruggezet, kan de potgrond alvast wat opdrogen. Alle beetjes helpen nietwaar ;)

Zodra de vorst er is krijgen de Oleander en de Phoenix c. hun vliesdoek weer om. Zodra het overdag ook vriest doe ik er ook nog een stuk serre plastic rond.

Maar bij -15°C gaan toch ook de Phoenix en de Oleander naar binnen :mrgreen:

De Kangoeroepoot had ik als experiment ook nog in de serre gelaten tot nu. Maar ook bij die temperaturen gaat hij naar binnen. Ik ben benieuwd of hij de vorst van vorige week goed doorgekomen is. Voorlopig blijft het natuurlijk afwachten hoe ze ontwikkelen.

Verdere staat er praktisch niets meer buiten. Gelukkig maar ;)

Vrgr
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor Davy op 28 dec 2009 22:10

lapalmeraie schreef:Zodra de vorst er is krijgen de Oleander en de Phoenix c. hun vliesdoek weer om. Zodra het overdag ook vriest doe ik er ook nog een stuk serre plastic rond.

Maar bij -15°C gaan toch ook de Phoenix en de Oleander naar binnen :mrgreen:

Vrgr
Niek

Haja, is dat dan goed te doen een oleander overwinteren? Bij mij is het de eerste keer...De oleander staat in de volle grond. Nog jonge plant. Hij heeft de hele koude periode die vliesdoek gehad.

Mijn vliesdoeken met rits hebben binnen mooi gedroogd. Ze liggen klaar voor de volgende ronde. Er was vandaag toch regelmatig zon. De Jubea kon er goed van profiteren. Toch weeral 12 graden se in de zon. Ik ga nu de vissersparaplu plaatsen. Hij heeft een beetje regen gehad maar ze voorspellen veel regen morgen. Snel gaan plaatsen dus....
Davy

12 bedankjes

Berichtdoor Davy op 28 dec 2009 22:17

Zo geplaatst! Amai het was fris buiten brrrrrrrrr
Davy

12 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 28 dec 2009 22:37

Davy schreef:Zo geplaatst! Amai het was fris buiten brrrrrrrrr

Als het echt zo koud wordt als ze aangeven :( Nuja, dan kan ik de schaatsen wel weer boven halen! :D
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 28 dec 2009 23:44

Davy schreef: is dat dan goed te doen een oleander overwinteren?

Tot nu toe mag ik niet klagen.
Hij staat bij mij in een terracotta pot op het terras.
De eerste jaren met zachtere winters kreeg hij enkel een doorzichtige vuilniszak over de takken heen gespannen. Vorig jaar, tijdens de strenge winter, stond hij gewoon in het tuinhuis zonder extra bescherming. De kluit hield ik wel zo droog mogelijk. Nu staat hij ook weer in m'n serre. Bij strengere vorst doe ik er nog een stuk plastic omheen. Voorlopig ziet hij er nog prima uit.
Mijn ervaring is dat het blad redelijk snel verkleurt en afvalt indien hij het niet naar zijn zin heeft. Dus... ;)

Vrgr
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor videomaster op 28 dec 2009 23:52

Christophe schreef:Als het echt zo koud wordt als ze aangeven :( Nuja, dan kan ik de schaatsen wel weer boven halen! :D

Nog even geduld jongens (en meisjes), dan kan de titel van dit topic veranderd worden naar "wie is al gestopt??" ;)

Ondertussen blijft het hier ook frisjes....

Afbeelding
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
videomaster

31 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 29 dec 2009 00:07

Ondertussen blijft het hier ook frisjes....
Afbeelding

Het is dus 30°C overdag en 16°C s'nachts? Hier kunnen wij momenteel alleen maar van dromen :roll:
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Winterbescherming