Afgelopen zaterdag (ja in dat noodweer) bezig geweest met uitbreiding.
Je moet er iets voor over hebben hè
's ochtends was het gelukkig droog dus kon ik de plantgaten alvast graven.
Daarna vlug de bamboe gaan halen bij Jan en daar natuurlijk vééél langer gebleven dan gepland

Tijdens het uitgraven van de bamboe kwam de regen met bakken uit de lucht. Volledig doorweekt, hangend in de bamboe stengels,... tja...
De "buit" was iets minder groot dan de bedoeling omdat de strijd "spade vs bamboe" geëindigd is in 0-1..
Maar ergens kwam dat goed uit want de rufa was zo groot dat hij al een groot deel van de koffer in beslag nam. Met 2 kregen we hem maar met veel moeite in de kruiwagen en de auto en nu zijn Jan en ik niet van de kleinsten... thuis moest ik hem er alleen weer uit krijgen maar gelukkig viel dat al met al nog mee. Kruiwagen in de lengte achter de auto gezet en die is net zo hoog als de koffer. Vervolgens met heel mijn gewicht sleuren tot dat dat kluit in de kruiwagen viel en door het gewicht stond hij meteen recht.
Bij het plantgat heb ik gewoon de kruiwagen omgekieperd. Dus al met al viel het nog mee.
Daarna wel nog een poosje bezig geweest met het omkuisen van de auto of ik krijg problemen met het vrouwke
Naast de gigantische rufa heb ik ook een Fargesia denudata 'Lancaster 1' meegenomen en een Fargesia robusta 'Wolong' (met wat winterschade). Binnenkort ga ik terug voor de rest; 2 F. robusta 'Pingwu' en nog een rufa.
En nu de foto's!
Ook al vind ik het op foto wat tegenvallen tov het 'live' beeld.
Ze zijn groter en mooier in het echt.

- Fargesia rufa haag 201204.JPG (137.88 KiB) 3408 keer bekeken

- Fargesia denaduta 'Lancaster 1' 201204.JPG (157.02 KiB) 3408 keer bekeken

- Fargasesia robusta 'Wolong' 201204 .JPG (134.92 KiB) 3408 keer bekeken
Vrgr
Niek