@Olie, thx m8, tis inderdaad in het echt nog helemaal anders ja dan zo op foto. Maar da's overal wel hé Een jungle word het zeker dit jaar, da's waar
@Chris, bwa, kheb nog veel gras over hoor en er gaat nog meer weg komende jaren Je bent altijd welkom hé Bedankt voor het meedenken omtrent de muur. Die bogen vind ik lelijk
@Palm section, Bedankt voor de wel erg mooie woorden hoor ! Kijk hier nog maar eens goed rond, hier zitten nog veel meer prachtige pareltjes van tuinen op het forum hoor !
@Bart, .....Typisch...
Bedankt Niek en John !
Op de uitstap bij Canna-Banana nog een Gunnera manicata gescoord ! Al een deftige knol, nogmaals bedankt Nico (bol) hiervoor !! Staat natuurlijk al op zijn vast plekje waar die lekker groot mag worden
Ben je er al uit voor je muur? ik had ook dat probleem enkele jaren geleden. Gezien mijn exotische tuin en mijn voorliefde voor Mexico heb ik hier een Mexicaanse zon geschilderd en rondom kleuren gebruikt die je zelf in winterse dagen een zomers gevoel geven. Ik zie dat je van Sint Niklaas bent, ik woon zelf in Melsele, indien zin spring maar eens binnen dan kan je misschien een idee opdoen. Hieronder een foto van vorig jaar van een stuk van deze muur.
@Bjorn, Thx voor de tip. Van felle/opvallende kleuren hou ik wel niet zo in de tuin dus zo'n blauwe muur met gele zon of zoiets zal het niet worden Toch bedankt voor het meedenken
Vandaag mijn eerste echte boomvarens gescoord bij Ponga ! Ben er heel blij mee en nu maar wat ervaring met ze opdoen !
Eerst de erg plakkerige Cyathea Tomentosissima... (dubbele stam)
Een grote en kleine Cyathea Brownii...
Een little Medullaris'je
En dan nog een specialleke, een hybride tussen een Cyathea Brownii & Medullaris
Veel plezier ermee Dimitri, en snel overpotten want dat is nodig.
De Tomentosissima kan je delen, dam moet je het gedeelte boven de grond snijden/ zagen en de kluit scheuren, oppotten, vochtig houden en in de schaduw zetten.