Ziet er prachtig uit Toro !

Maar ik begrijp toch niet goed waarom je hem nu in een
vaste bak hebt gezet omdat je volle grond te riskant vind ?? Voor mij is er maar één reden waarom ik een palm in pot zou houden en dat is gewoon om de simpele reden dat ik hem dan nog kan verplaatsen om makkelijker te kunnen beschermen indien nodig
(Bv: vorstvrij plaatsen enz...)Hier moet je evengoed nog een stelling rond bouwen elke winter met bijverwarming en doordat de wortels boven de grond
(aardoppervlak) zitten zijn die ook nog kwetsbaarder en moet je die ook steeds goed beschermen ! Dus had je hem beter in volle grond gezet mijn gedacht, dan kon die ook zoveel wortelen als die wou en diep genoeg zodat die ook voor zichzelf kon zorgen. Nu zal die sterk afhankelijk zijn van jouw watergift en voeding enz... En deze flinke jongen zal veel water vragen tijdens warme perioden hoor ! In de winter is het overal veel te nat en dan staat het grondwater inderdaad hoog, maar voor enkel die reden had je hem dan ook gewoon op een berg kunnen planten wat hetzelfde resultaat geeft als nu. Je zal nog schrikken hoe snel en veel een Canariënsis wortelt, ik schat 2 a 3 jaar en die bak zit vol. Later zal hij zichzelf misschien ook nog omhoog drukken uit de bak. Langs die gaten zal die ook snel met ze'n wortels doorgroeien en die klinkers zullen hem uiteindelijk ook niet tegenhouden, daar breekt die vroeg of laat gewoon door, onderkant bedoel ik dan hé.

Beter had die bodem er gewoon niet ingezeten en de klinkers weg, mijn mening.
Versta me nu niet verkeerd, ik wil niet zeggen dat dit een verkeerde beslissing is geweest of dat het op deze manier niet zal lukken ofzo... Ik wil je gewoon even wijzen op andere zaken waarvan ik denk dat je er geen rekening mee hebt gehouden en aantonen dat volle grond misschien dan toch een betere keuze was geweest !
Geniet maar van deze prachtige Phoenix en verzorg hem goed, weet waar je aan begonnen bent !