Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 14 mei 2012 23:10

@Eduard, Bedankt voor die hint, daar had ik nog niet over nagedacht. :thai: Da's inderdaad wel een risico want het blad blijft erg plakken/haken. Dan ga ik ze toch maar splitsen, hihi, dan heb ik er ineens twee :mrgreen:

@Niek, in de volle zon tegen de zuidmuur, tword daar al gauw 40 graden dus zullen ze wel goed groeien zeker hé ! :D :lol:

Gewoon tussen de planten en in de schaduwkant ;)

Alle anderen bedankt :thumb_up:
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor alexz op 24 mei 2012 00:45

Wauw wat een tuin, geweldig! Ik ben sprakeloos.
Als beginneling is dit verslag (en reacties) echt super om te lezen en om inspiratie op te doen!

Groeten Alex
alexz

0 bedankjes

Berichtdoor Ruud op 13 jun 2012 16:10

He hoe staat je tuin er nou bij
Het is toch al even geleden ik ben benieuwd :welkom:
Het lekkerste is toch altijd een Palmke in de hand
Ruud

10 bedankjes

Berichtdoor zwemparadijsje op 13 jun 2012 17:45

Ik ben ook erg benieuwd, ook wil ik graag de overwinterde maurelli zien hoe hij nu is.
zwemparadijsje

1 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 18 jun 2012 03:49

Thanks voor de lovende woorden Alex ! Als je er wat werk voor over hebt dan is het niet zo heel moeilijk om ook zo’n prachtige tuin te maken ! ;)

Een update is inderdaad wel eens nodig hé dus zal even snel een kleintje geven :D

Bij deze dus…
Terwijl het vorig jaar al heel vroeg warm werd in het voorjaar is het echter dit jaar echt een zeer triestig voorjaar. :( De temperatuur blijft aan de te lage kant en daardoor wil het niet echt goed beginnen groeien natuurlijk. We zijn nu half Juni en de bananen hebben nog steeds geen deftige bladeren, de palmen herstellen nu pas van de opgelopen schade en sommige hebben zelfs door het aanhoudende koude en natte voorjaar alsnog speerrot of speerschade opgelopen ! :evil: Zeer frustrerend maar op deze manier ook weer wat bijgeleerd ! Op naar de foto’s…

Eerst de Tetrapanax, zoals eerder vertelt heeft deze zijn hoofdgroeipunten helaas verloren, hierdoor zijn de slapende ogen op de stam wakker geworden en de bovenste zijn ondertussen al flink gegroeid en nieuwe zijstammen aan het vormen. Door dit proces is de hoofdstam wel beginnen scheuren waar ik wel even schrik van begon te krijgen maar het ziet er nu naar uit dat het gestabiliseerd is. Ik heb de scheuren wel behandelt met wondafdekmiddel.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Door de overlevingsdrang is die ook zeer veel nieuwe scheuten beginnen maken en deze komen nu overal als onkruid boven. Sommige mensen vinden dat lastig maar mij stoort het helemaal niet. Staat er eens ééntje in de weg dan is het zo makkelijk verwijdert door even te trekken. Ook laat ik de scheuten nu vrij groot worden zoals jullie kunnen zien, dit is omdat als ik ze dan uitsteek het al zelfstandige planten zijn met eigen wortels en dikke stam. Deze worden later aangeboden op het forum ! ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dan wat minder goed nieuws omtrent de grote Chamaerops die ik eerder dit jaar had aangekocht. De combinatie van strenge vorst (Februari) en uitgraven en dan nog het lang aanhoudende koele en kletsnatte weer heeft ervoor gezorgd dat alle 6 de zijstammen toch nog speerrot hebben gekregen. Drie ervan heb ik nog kunnen redden doormiddel van afzagen, twee andere zijn verloren en de zesde is een twijfelgeval maar ben vrij overtuigd dat ook deze verloren is. De hoofdstam van 2 meter is gelukkig schadeloos gebleven en gooit er alweer de eerst bladeren uit ! Hieronder de foto’s…

Afbeelding

Herstellende stammen….

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verloren stammen…

Afbeelding

Afbeelding

Twijfelgeval alhoewel ik ook zeker ben dat dit verloren is…

Afbeelding

Hoofdstam…

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb ook al veel vraag naar de grote Maurelli gekregen dus bij deze ook maar enkele foto’s daarvan. Ik moet jullie wel vertellen dat er nog maar weinig groei is door het aanhoudende koude weer ! Ook heb ik een hele tijd steeds de nieuwe sigaar moeten afsnijden en helpen bij het openen want deze zaten steeds in de knoop met elkaar waardoor deze nooit mooi open kwamen en elkaar beschadigde enz… Meestal gebeurt dit door overbemesting maar dat heeft hij nog niet gekregen dus ik denk dat het door het weer komt ?! Nu lijkt die eindelijk terug juist te groeien en dus het eerste mooie blad moet nog steeds openen ! :(

Afbeelding

Afbeelding

Stam barst open…

Afbeelding

Huidige stand van zaken nu…

Afbeelding

De Gunnera’s beginnen het ook goed te doen…

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De andere in volle grond….

Afbeelding

De typische rode kleur van de Manicata is duidelijk aanwezig…

Afbeelding

Herstel van een Cerrifera, had speerrot en heb er niets aan gedaan, ook niet droog gehouden en het
heeft wat geregent hé…

Afbeelding

Basjoo stammen die ik heb kunnen overhouden. Maken opvallend zeer langwerpige bladeren…

Afbeelding

Colocasia Jack’s Giant, bedankt Olie ! ;) (Olie1605)

Afbeelding

Deze Lelie’s hebben geen last van het weer en doen het dit jaar wel extreem goed vind ik !

Afbeelding

Dit jaar opnieuw bloei ondekt bij de Sabal riverside !! Nu wel wat vroeger in het jaar dus hopelijk kan ik de bloei nu wel volledig meemaken !

Afbeelding

Ook bloei bij de Chamaerops…

Afbeelding

Zelfs de zijstammetjes krijgen bloemetjes…

Afbeelding

De Antartica geniet wel van al dat vocht…

Afbeelding

Hier een paar pogingen tot prachtige shoot’s…

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nieuwe Border is eindelijk af… (nu nog een paar kuub houtschors :roll: )

Afbeelding

Afbeelding

De Phoenix groeit goed, stam begint zichtbaar dikker te worden…

Afbeelding

Ohja, twee nieuwe Jumbo’s erbij. (a)

Afbeelding

Colocasia Black Magic, bedankt Bart ! (Djoeke)

Afbeelding

Nog wat algemene foto’s…

Afbeelding

Afbeelding

En dan natuurlijk de bekende overzichtsfoto zoals de tuin er op dit moment bij staat op 17 Juni 2012…

Afbeelding

Alle foto's zijn klikbaar natuurlijk !!
Groeten Dimi ! ;)

Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 18 jun 2012 10:57

Prachtig!!!!
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor KevinC op 18 jun 2012 11:55

Je tuin ziet er heel mooi uit Dimi! ;)
Hier begint alles ook maar traag op gang te komen.

Groetjes
Kevin
Groetjes,
Kevin
KevinC

60 bedankjes

Berichtdoor jaak op 18 jun 2012 17:52

prachtig Dimi,alsmaar minder gras :lol: maar een heel mooi tuin dit zal wat geven als alles vol in blad staat :thumb_up:

groeten, Jaak
We leven allemaal onder dezelfde hemel,maar we hebben niet allemaal dezelfde horizon

viewtopic.php?f=49&t=1772#p18157------Jaak zijn tuin
jaak
Moderator
Moderator

156 bedankjes

Berichtdoor JmC4c op 18 jun 2012 23:19

Je tuin staat er prachtig bij :thumb_up:
'k zie hier en daar wat leuke bloemetjes en ook lupines. Dat brengt wat extra kleur in de tuin met zich mee 8-). 'k heb wel interesse in de namen van deze planten ;)
Ivm de Maurelli, hier is het juist de ensete ventricosum en Maurelli die het, het best doen van de bananen. De basjoo en sikkimensis komen traag op gang. Maar de musella lasiocarpa doet het ook zeer goed.
Hopelijk herstellen de palmen zich vlug Dimi.

Veel succes en plezier verder :thumb_up:

Vrgr, Jean-Marie
JmC4c
Bedrijven

502 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 20 jun 2012 07:26

Thx Guys :thai:

Welke namen van welke bloemen wil je weten J-M ? Tmeeste zijn lelie's en Dhalia's dat ik heb staan. Inderdaad om wat kleur te hebben hier en daar maar ben niet echt een bloemenman hoor ;) Die blauwe waar die bij op zit is de "korenbloem" ofwel "Centaurea Montana" Is echt onkruid en bijna niet kapot te krijgen, zeer winterhard en zaait zichzelf verder uit maar niet echt woekerend hoor. Als je wil kan ik daar een plantje van voor je meebrengen bij onze volgende ontmoeting ? :) Heb ook nog veel mooiere Lelie's maar de knoppen zijn nog niet open...
Groeten Dimi ! ;)

Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video