Hoi,
Ongeveer een jaar geleden heb ik een phoenix roebellinii gekocht. Deze deed het prima, tot een half jaar geleden... de punten van de bladeren zijn bruin en gespleten. Sommige bladeren lijken naar onder geknikt, sommige bladeren zien er niet mooi uitgevouwen uit en hij hangt wat terwijl hij eerst mooi fier stond. Daarbij is ie niet mooi felgroen maar ietwat dof. Tevens groeien sommige bladeren "op hun zij". Het zal vast en zeker iets met de verzorging te maken hebben...
Hij is niet afzichtelijk maar ziet er al met al niet mooi en gezond uit. Ik ben bang dat dit heel langzaam erger wordt...
Wat betreft het uithangen: voorheen haalde de palm 1.50 m. Nu slechts nog in de 1 meter 30.
Ik heb ook geen idee hoe ik deze fatsoenlijk moet verzorgen en vind de info op internet vaag. Tot nu toe ben ik altijd uitgegaan van het volgende:
- plaats: binnen in de hoek bij het raam (qua licht moet dit een prima plek zijn, veel licht en met mate directe zon)
- pot: vrij groot (groot genoeg), plastic en gevuld met potgrond.
- water: +/- eens in de 2 weken 0,5 liter tot een liter
(incl palmenvoeding)
Sinds deze bergafwaarts gaat heb ik hier niets aan veranderd om niet iets helemaal verkeerds te ondernemen.
Iemand een idee wat er mis is? En wat ik nu moet doen? Is buiten zetten een optie om hem "gezonder te krijgen?"
Alvast bedankt!