Maandag 1 maart - Lidl

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: Maandag 1 maart - Lidl

Berichtdoor amourath op 04 maart 2010 09:44

draco schreef:dus ik kan enkel maar raad geven aan degene die niet zo proffesioneel werken als ik en toch een degelijke zaai en kweekbak willen , eens langs te gaan bij Lidl

... te laat :) Die promo's van lidl duren telkens maar 1 dag, de dag erna is alles weer weg (en als ik het nieuws mag geloven, soms ook al dezelfde dag :lol: )
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor amourath op 04 maart 2010 09:46

Christophe schreef:Het verbaast me steeds hoe duur de kleine serretjes zijn die je hier en daar kan kopen. Ik heb m'n serre zelf in elkaar gestoken. De volgende keer dat ik dit doe maak ik er foto's van, een soort doe-het-zelf tutorial. Voor slechts 100-120€ heb ik nu een serre van 1,8m hoog, 2m breed en 4,5meter lang. Eigenlijk bouw je voor vrijwel hetzelfde geld een véél grotere serre.

Da's een buitenserre dan toch? Heb ik geen plaats voor helaas :cry: en ik heb ook voetballende buurjongens, dus ik zou regelmatig eens ksoten hebben ook vrees ik :)
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 04 maart 2010 12:18

Inderdaad, die promo's duren meestal een dag (en dan nog, voor wie het nieuws gezien heeft gisteren ;) ). Máár veel promo's keren wel jaarlijks terug. Dus met wat extra geduld kun je toch nog het hebbedingetje op de kop tikken. Beloning voor het geduld is dat je alvast wat ervaringen kunt navragen.

Zelf kun je inderdaad ook serres maken zoals Christophe al aangaf.
Christophe en Anthony lieten dit al een keer weten in dit topic

Ik heb zelf die serre die nu ook in de reclame van de Lidl stond. Maat is 140x140 en door de schappen aan weerszijde is het toch behoorlijk ruim. Enige nadeel is dat het plastic al na één jaar begon te verteren. Met de verhuizing was het helemaal einde oefening. Het plastic zat vol gaten. Daarom heb ik het frame overtrokken met serrefolie. Enige nadeel is dat ik door gebrek aan een houten frame het plastic niet kon vast schroeven met latjes. Ik zou dan al met metaal strips moeten beginnen... :? Voorlopig heb ik dus een McGuyver oplossing gebuikt: ducktape :mrgreen:
Lukt eigenlijk prima behalve dat het met de vorst her en der los liet. Afgelopen weekend heb ik dan ook de eerste herstellingen moeten doen. Maar goed, na 4 maanden valt dat goed mee. Ik denk nog wel eens goed na over een meer definitieve oplossing. Maar goed, ik sta dus wat huiverachtig over die serres met "UV-bestendig"-plastic die je nu veel in de folders ziet.

Dit is 'm nu trouwens:
serre 200912 01.JPG
serre 200912 01.JPG (64.21 KiB) 4276 keer bekeken

Vrgr
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 08 maart 2010 21:05

Dit is de propagator trouwens "in actie" :D

Propagator.JPG
Propagator.JPG (69.74 KiB) 4225 keer bekeken
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor Olie1605 op 09 maart 2010 11:58

Ben vandaag ook eentje gaan halen in de lidl, hier hebben ze er zeker nog 10.
Straks alles eens installeren en de zaadjes erin stoppen.
Olie1605

55 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 11 maart 2010 23:03

Ik ben nog steeds op zoek voor een goede manier om zaden te laten weken op een constante temperatuur. Op de verwarming is voor mij geen mogelijkheid omdat deze te sterk varieert in temperatuur.

Zou het mogelijk zijn om bv de zaden in een melkbrick te doen en deze plat op de propagator te leggen + ze eventueel afdekken met een handoek. Of in een plastieken potje met deksel van bv nootjes.

Peter
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 11 maart 2010 23:07

p e t e r schreef:Ik ben nog steeds op zoek voor een goede manier om zaden te laten weken op een constante temperatuur. Op de verwarming is voor mij geen mogelijkheid omdat deze te sterk varieert in temperatuur.

Zou het mogelijk zijn om bv de zaden in een melkbrick te doen en deze plat op de propagator te leggen + ze eventueel afdekken met een handoek. Of in een plastieken potje met deksel van bv nootjes.

Peter

Ik gebruik nog steeds de aloude manier: een oude (maar kwalitatieve) thermosfles ;) Elke 12 uur ververs ik het water. Als ik het ververs is het altijd nog een beetje warm, dus dit zit wel goed denk ik ;)

Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor amourath op 11 maart 2010 23:09

Zo doe ik het ook! Warm water komt er na 12uur nog steeds warm uit, dus dat is wel ok.
Het propagator-idee zal ook wel lukken hoor, zolang er geen te grote hoeveelheid water is.
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor Eduard op 11 maart 2010 23:11

Hoi, ik weet dat sommige mensen een thermoskan gebruiken blijft 12 uur goed, zelf heb ik verschillende broedstoven van mijn reptielen, en dat gaat ook goed, je kunt er ook zelf eentje maken!
Gr. Eduard .
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Eduard

1028 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 11 maart 2010 23:16

Voor het weken van mijn zaden gebruik ik een thermosbeker die ik vul met warm water. Vervolgens plaats ik die op de CV-ketel. Na 24u is die nog even warm en soms zelfs warmer! ;)

Vrgr
Niek
lapalmeraie

856 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips