JmC4c schreef::lol: je maakt ons enkel nieuwsgierig, Han maar hebt nog niks prijsgegeven
Of is het omdat we het niet durven vragen

De originele prijs bedroeg € 279,-; met korting was ik evenveel kwijt als het startbedrag voor deze palm bij palmcentre. Geen superkoopje dus, maar ik denk dat een palm van dit formaat niet makkelijk is te vinden. Een kleiner exemplaar dat ik al bezit, gaat misschien aankomend voorjaar in de verkoop.
Ik ben het met Eduard eens dat zelf opkweken leuker is. Dat heb ik ook vaak gedaan en nog wel. Het schept een band en het afscheid valt soms zwaar. Mijn oudste palm een Kentia die ik van jongsaf had opgekweekt tot en met een meter stamhoogte, sneuvelde in een recente winter. De stam staat nog achter de kas en ik krijg nog spijt als ik het zie. Vorig jaar ben ik opnieuw gestart met een rooduitlopende Howea variant, die zo lang het kan binnenshuis bij ca 10°C overwintert en 's zomers buiten staat. Als ik honderd wordt met deze hobby, is er nog kans dat het kunstje wordt herhaald

"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"