De tuin van Exotic Life

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: De tuin van Exotic Life

Berichtdoor lapalmeraie op 14 feb 2014 08:00

Prachtig Robbin!!

@Eduard: heb jij ook een canariensis in volle grond staan?? De pottenman? :)
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor Eduard op 14 feb 2014 11:31

Ja Niek, hoe is het mogelijk bij Eduard de potten man! :lol: zie; viewtopic.php?f=49&t=3558&start=320
Gr. Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Eduard

1032 bedankjes

Berichtdoor cpo op 14 feb 2014 14:29

je tuin is om te kwijlen hoor!!! En wat een feest he deze winter, HEEEERLIJK gewoon! vandaag ook in de tuin gewerkt....Kommaarop met het voorjaar.
waar kan ik je vinden op facebook????
Groetjes, Corrine

http://www.corrinep.nl
cpo

52 bedankjes

Berichtdoor cpo op 14 feb 2014 14:31

crap heb je link al gevonden, haha
Groetjes, Corrine

http://www.corrinep.nl
cpo

52 bedankjes

Berichtdoor Exotic Life op 14 feb 2014 15:55

Bedankt mensen. Zal dit weekend nog een aantal plaatsen voor de liefhebbers.

@ Eduard. Eenmaal aangeslagen gaan ze als een speer, dus bereid je maar voor :)

@ CPO. Perfecte winter tot nu toe, op een begeven moment maar gestapt met wintermaatregelen nemen.
Exotic Life

57 bedankjes

Berichtdoor Exotic Life op 14 feb 2014 16:05

palmgek schreef:Had je foto's al gespot op fb inderdaad, maar het blijft geweldig om te zien! Zeker als je weet dat het merendeel relatief klein is aangeplant, en dus ter plekken groot is gegroeid :thumb_up: Top
Vraagje ; Hoeveel centimeter is de stam van je Washingtonia nog van de muur verwijderd? Zoals je weet staat de mijne ook vlak tegen de gevel, maar het blad raakt hier de muur al.

Die muur van Cyrtostachys is trouwens ook geweldig :o Daarmee vergeleken is het hier maar aanmodderen he ;)

Inderdaad. Hoogstwaarschijnlijk vertrek ik later dit jaar naar Australië, misschien moet ik maar gewoon lekker daar blijven.

Ik schat een cm of 20-30, maar dat is al een aantal jaar zo. Voor een robusta heeft hij aan de onderkant een behoorlijke dikte, maar lijkt de stam nu vooral de hoogte in te gaan. Overigens doordat de kroon inderdaad vanaf dag 1 tegen de muur aan zat heeft deze zich in de loop der jaren wat van de muur afgedrukt, hierdoor heeft de stam nu een redelijke kromming in zich.

Hier een foto van later in het jaar na de jaarlijkse wintersnoei (scheelt altijd al gauw een blad of 15 wat ik mee moet nemen voor bescherming).

Afbeelding

Vind het altijd lastig te bepalen hoeveel de Washingtonia nu in stamgroei groter word, ik schat echter dat de stam nu jaarlijks een grote van een handzaag erbij krijgt. Nagenoeg al het blad wat op dat moment is weggezaagd is van hetzelfde jaar.

Afbeelding

Afbeelding
Exotic Life

57 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 14 feb 2014 17:00

Wat een stam Robbin, prachtig om te zien!

Het heeft ook wel wat zo'n stam van de muur af gedrukt ;)
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor plasta op 15 feb 2014 01:41

Waanzinnige plaatjes van exoten in jouw tuin :thumb_up: :applaus:
(en het doet me pijn in mijn hart dat zoiets niet standaard op dit forum komt, maar wel op fb :evil: )

Raymond
Laatst bijgewerkt door plasta op 15 feb 2014 13:22, in totaal 1 keer bewerkt.
plasta

146 bedankjes

Berichtdoor Jozef op 15 feb 2014 10:45

plasta schreef:Waanzinnige plaatjes van exoten in jouw tuin :thumb_up: :applaus:
(en het doet me pijn in mijn hart dat zoiets niet standaard op dit forum komen maar wel op fb :evil: )

Raymond

Volledig mee eens, ik heb geen facebook en zie de mooie foto's dan ook graag hier verschijnen.
Gr Jozef
Jozef

604 bedankjes

Berichtdoor Exotic Life op 15 feb 2014 12:09

Kwestie van gemak. Ik heb nu even wat meer tijd beschikbaar, waardoor ik ook iets meer op het forum te vinden ben. De afgelopen tijd erg druk gehad, waardoor het eenvoudiger is een foto te delen via telefoon met 1 druk op de knop dan een pc vinden, opstarten en uploaden naar het forum. Daarnaast ben ik vaak internationaal bezig waardoor Facebook dan een handige optie is. Neemt overigens niet weg dat een forum een betere manier is om kennis te behouden en archiveren dan een facebook. Het zal daarbij ook een kwestie van leeftijd en smaak zijn. Uiteindelijk post ik ook vaak de foto's als nog op het forum aangezien daar ook liefhebbers zitten zonder facebook. ;)
Exotic Life

57 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video